ZF 24

Fotografii noi cu interiorul Dacia Duster, in Romania. Ce s-a schimbat de la Logan? – galerie FOTO

Fotografii noi cu interiorul Dacia Duster, in Romania. Ce s-a schimbat de la Logan? – galerie FOTO
27.01.2010, 11:28 3063

Motorizari Euro 5, pentru care nu se va plati taxa de poluare,punctaje de peste 4 stele la testele de siguranta EuroNCAP siplatforma tehnica preluata de la Nissan Qashqai sunt principalelezvonuri care au aparut pe forumuri cu privire la viitorul SUV DaciaDuster care urmeaza a fi lansat la inceputul lunii martie in cadrulSalonului Auto de la Geneva.



Primul "indiciu" care confirma utilizarea unei platforme diferitefata de cea Logan o reprezinta numarul de prezoane (suruburile pecare se monteaza janta) de la fiecare roata. La restul modelelorDacia, Logan si Sandero fiecare roata are patru prezoane - laDuster sunt cinci - la fel ca la Nissan, sau oricare alta marca dinsegmentul superior de pret. Din pacate, tot din pozele spion de peinternet se observa faptul ca si Duster nu dispune de discuri defranare pe puntea spate, ci de tamburi - solutie mai ieftina,preferata in general in cazul masinilor de clasa mica, cu ogreutate sub 1,3 tone - in care se incadreaza si Duster.



Putem doar spera ca macar pe puntea fata s-au montat discuriventilate (care se racesc mai repede si ofera o mai bunaperformanta la franare) si nu pline, asa cum este cazulLogan.

O alta noutate o reprezinta motorizarea. Duster va dispune de celmai puternic motor din gama Dacia- dieselul de 1,5 litri dCi 105 CPsi 240 Nm. Intr-o prima faza acesta va fi oferit cu norme depoluare Euro 4, dar este posibil ca inca de la lansare pe anumitepiete sa fie comercializat direct ca Euro 5 si putere de 110 CP.Spre exemplu, intr-un set de poze cu Duster, apare o motorizarediesel 1,5 dCi de 110 CP - care respecta normele Euro 5. Acestlucru indica faptul ca printre modelele testate de catre RenaultTechnologie Roumanie este si Duster Euro 5.


Principala diferenta o reprezinta amplasarea la baza consoleicentrale a unui nou panou care contine "butonul" de selecare atractiunii (4x4, 4x4 Lock si 4x2) plus alte doua butoane, dintrecare unul reprezinta cel mai probabil ESP-ul - fapt care ar facedin Duster cel mai sigur model Dacia din punct de vedere alsigurantei active, iar celalalt ar fi butonul pentru Hill DescentControl - sistem prezent pe aproape toate SUVurile noi lansate inEuropa in ultimii doi ani.
Ca minusuri in habitaclu trebuie subliniat ca butoanele careactioneaza geamurile electrice spate sunt positionate tot peconsola dintre scaune si nu pe usi, asa cum se intampla la aproapetoate masinile. Pe de alta parte, Duster va putea fi echipat cutapiterie din piele, volan multifunctional dar si sistem audio cusuport pentru MP3.
Pretul exact al lui Duster ramane in continuare un secret binepastrat de Dacia, dar circula zvonuri cum ca acesta ar incepeundeva la 12.000 de euro si s-ar opri la 15.000 de euro - segmentde pret in care in prezent se regasesc doar modele de segment miccu tractiune integrala, precum Fiat Sedici, sau Suzuki SX4.

AFACERI DE LA ZERO