ZF 24

Ionuţ Ardeleanu, Auchan: Anul acesta a fost unul cu mişcări serioase, cu schimbări de clasamente, cu apariţia de concepte şi direcţii noi de business, cu exituri importante

Ionuţ Ardeleanu, Auchan: Anul acesta a fost unul cu...

Autor: Cristina Roşca

27.12.2023, 09:45 303

Ionuţ Ardeleanu, directorul general al Auchan Retail România, unul dintre cei mai importanţi actori din comerţul autohton, spune că 2023 a adus creşteri pe toate formatele pe care compania operează. Executivul vorbeşte despre “evoluţii solide şi sănătoase”.

Auchan deţine în România atât hipermarketuri, cât şi supermarketuri şi magazine de proximitate, în total peste 430 de unităţi. Acestor operaţiuni offline li se adaugă şi cele online. Totodată, compania are parteneriate dezvoltate cu platformele de livrări express. 

“Anul acesta este unul important pentru Auchan România, pentru că am finalizat deschiderea celor aproape 400 de magazine MyAuchan din staţiile Petrom, proces derulat pe parcursul a trei ani. Astfel, în ceea ce priveşte deschiderile din 2023, avem 108 magazine MyAuchan, precum şi două supermarketuri de mari dimensiuni, unul în Bucureşti - în incinta U Center, iar al doilea în localitatea Moşniţa, judeţul Timiş.” 

Ritmul de deschideri a fost similar în ultimii trei ani, afirmă executivul român. Mai exact, în 2022, Auchan a deschis în total 154 de unităţi, iar în urmă cu doi ani - 100, dar a şi închis două magazine de proximitate din Bucureşti.

La nivel de piaţă, 2023 a fost un an al fuziunilor şi achiziţiilor, lucru care aduce de la sine o reconsolidare a pieţei, cu noi provocări şi oportunităţi, adaugă Ionuţ Ardeleanu.

El face referire la preluarea Cora de către Carrefour, achiziţia Profi de către Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, şi intrarea pe piaţă a polonezilor de la Zabka prin cumpărarea unui pachet majoritar de acţiuni la Drim Daniel Distribuţie, o companie de distribuţie. Ultimele două tranzacţii nu au încă acordul Concurenţei.

Retailul rămâne unul dintre cele mai dinamice domenii din economia României şi cu siguranţă 2023 nu face excepţie; a fost un an cu mişcări serioase, cu schimbări de clasamente, cu apariţia de concepte şi direcţii noi de business, cu exituri importante, explică executivul.

“În acest context, în mod evident, şi pentru noi a fost un an foarte activ, cu noi formate introduse pe piaţă sau consolidarea altora existente. Aş scoate în evidenţă supermarketul de mari dimensiuni (2.000 mp), formatul de discount (două hipermarketuri au fost transformate pentru a avea concept de discount - n.red.), lansarea noului concept de hipermarket (Auchan Berceni), validarea formatului de ultra proximitate şi, bineînţeles, finalizarea amenajării magazinelor MyAuchan din toate staţiile Petrom, alături de partenerul nostru OMV Petrom.”

Toate acestea s-au derulat pe un fond socio-economic sensibil şi instabil, prin prisma contextului inflaţionist şi a costurilor ridicate la energie, cu care a debutat acest an.

“Remarcăm o tranziţie în ceea ce priveşte decizia de cumpărare, dacă acum câţiva ani vorbeam de tendinţe de premiumizare, anul acesta ne-a reconfirmat importanţa preţului şi vedem asta în comportamentul de consum.”

Oamenii sunt dispuşi să schimbe magazinul pentru preţuri şi promoţii mai bune.

“În acest sens, avem o investiţie accelerată şi vom continua să luăm toate măsurile necesare pentru a menţine preţuri mici zi de zi, pentru a oferi în continuare clienţilor soluţii concrete de economisire.”

La nivel de economie, cel mai important eveniment în 2023, potrivit lui Ionuţ Ardeleanu, este nivelul inflaţiei, care a afectat serios puterea de cumpărare a românilor şi a dus la schimbări vizibile de comportament de cumpărare. Inflaţia a coborât de la peste 16% la final de 2022 la sub 10% în acest an, însă rămâne mult peste nivelul optim.

“De asemenea, putem să trecem pe această lista (evenimentelor majore - n.red.) şi măsurile guvernamentale luate în domeniul fiscal şi al preţurilor. De asemenea, unul dintre cele mai importante momente din acest an a fost lansarea programului SGR, pentru care Auchan s-a pregătit în avans, demarând campania de reciclare încă din aprilie. Suntem azi la aproape 35 de milioane de ambalaje reciclate, poate cea mai mare campanie de reciclare din ţară, şi suntem foarte încrezători în clienţii noştri care au adoptat rapid mecanismul de funcţionare pe care îl transformă într-un succes.”

Auchan este unul dintre cei mai importanţi actori din comerţul autohon, cu afaceri de aproape 7 mld. lei în 2022. Anul acesta, businessul a crescut, însă oficialul companiei nu înaintează cifre.

“Anul 2023 a adus creşteri pe toate formatele pe care noi le operăm, evoluţii solide şi sănătoase.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO