ZF 24

Mallul online al eMag ar putea depăşi ca vânzări AFI şi Băneasa

Mallul online al eMag ar putea depăşi ca vânzări AFI...

Autor: Cristina Roşca

01.04.2015, 00:00 4312

eMag, cel mai mare retailer online din România, şi-a completat portofoliul cu produse de îmbrăcăminte şi încălţăminte, ajungând astfel la un mix similar celui dintr-un mall offline. Compania a anunţat că a introdus în ofertă 14.000 de articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte şi se va extinde până la 25.000 de produse în sezonul următor. Mai mult, în primul an de la lansare vrea să aibă 150.000 de comenzi, cu o valoare de 7,5 mil. euro. Preţul mediu al unei comenzi ar fi de

50 de euro. Astfel, eMag vinde produse electro-IT, articole pentru copii, haine şi pantofi, bunuri pentru casă şi grădină, cărţi, articole sportive, dar şi alimente (într-un supermarket online deschis printr-un parteneriat cu Mega Image). Oficialii companiei au anunţat recent că eMag va trece pragul de 500 mil. euro în acest an şi că va atinge miliardul în 2017. Cifra include atât operaţiunile din România ale “mallului online” al eMag, dar şi rezultatele obţinute pe pieţele străine. Totuşi rezultatele locale vor avea cea mai mare pondere, astfel că magazinul online al eMag ar putea deveni cel mai mare mall din România, depăşind vânzările retailerilor din AFI sau Băneasa Shopping City estimate la mai puţin de 300 mil. euro anul trecut. AFI şi Băneasa Shopping City, sunt mallurile cu cele mai mari vânzări din Bucureşti şi din ţară. În timp ce un mall offline se adresează în principal unui target local de vizitatori, unul online poate viza toată ţara. În cazul eMag cea mai mare pondere în vânzări o au produsele electro-IT, în timp ce în malluri o au ancorele de modă şi alimente.

Retailerul eMag a intrat în business vânzând produse electroIT, însă ulterior a început să se extindă, şi în portofoliul au apărut şi produse de casă şi grădină, jucării, îngrijire personală, cărţi sau alimente (pe această categorie de produse compania are un parteneriat cu Mega Image). ZF a scris recent că eMag a lansat secţiunea de modă pe site-ul propriu unde vinde haine pentru femei şi bărbaţi, genţi şi accesorii. Printre brandurile vândute de companie se numără Raspberry, Lashez şi Nissa, toate companii româneşti. Există însă şI branduri străine precum Aldo, Guess sau Celio. Lista de branduri urmează a fi extinsă. eMag, cel mai mare retailer online local, cu afaceri estimate la 300 mil. euro anul trecut, vrea ca în următorul an să vândă haine de 7,5 milioane de euro, cifră ce l-ar plasa în topul jucătorilor de top din piaţă. Retailerul ar fi însă în continuare în eşalonul doi pe o piaţă de haine şi încălţăminte estimată la 2 mld. euro şi condusă detaşat de Inditex (proprietarul Zara) şi H&M, fiecare cu afaceri de 100-200 mil. euro. Odată cu introducerea categoriei Fashion în ofertă, eMAG lansează şi brandul propriu - RELEASE,  cu mini-colecţii vestimentare ce se vor schimba la fiecare două luni, dar şi încălţăminte. „Dorim să încurajăm tinerii creatori din România să contribuie la realizarea colecţiilor RELEASE şi ne propunem să avem guest designers pentru fiecare sezon. Mai mult, avem în plan să dezvoltăm o şcoală dedicată tinerilor designeri, "Şcoala de talente Fashion", în cadrul căreia îi vom stimula să participe şi să se dedice conceptului de Fresh Fashion la eMAG”, spune  Iulian Stanciu.

Ziarul Financiar vă recomandă şi:

 

Cât de rezistent este un Galaxy S6? Cineva a dat cu el de pământ cât a putut (video)

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO