ZF 24

Mastercard: Nouă din zece europeni se pregătesc să cheltuiască în acest an la fel sau mai mult pe experienţe şi călătorii faţă de 2023. În topul experienţelor aşteptate sunt călătoriile şi concertele

Mastercard: Nouă din zece europeni se pregătesc să...

Autor: Roxana Rosu

26.03.2024, 15:46 145

Nouă din zece europeni se pregătesc să cheltuiască în acest an la fel sau mai mult pe experienţe şi călătorii faţă de 2023, potrivit unui sondaj Mastercard, în conditiile în care destinatiile de pe continent se pregătesc de o serie de evenimente sportive, turnee ale artiştilor muzicali şi festivaluri internaţionale.

În fruntea clasamentelor la nivel mondial ca regiune cu cel mai mare număr de sosiri ale turiştilor internaţionali, Europa a atras 700 de milioane de turişti în 2023..

 Noul sondaj Mastercard a fost realizat pe un eşantion de peste 16.000 de consumatori, anul acesta, atât europenii, cât şi turiştii internaţionali. Aproape 9 din 10 persoane (88%) au declarat că intenţionează să cheltuiască la fel sau mai mult pe experienţe în 2024, comparativ cu 2023.

„Nu este de mirare că europenii acordă importanţă experienţelor mai mult ca niciodată. Regiunea găzduieşte o moştenire culturală vibrantă, evenimente sportive şi muzicale de neegalat şi locuri incredibile unde turiştii îşi pot crea amintiri pentru toată viaţa. Prin platforma Priceless, scopul nostru este să îi ajutăm pe oameni să se conecteze la pasiunile lor, dar şi unii cu alţii, în fiecare zi şi de oriunde”, a declarat Raja Rajamannar, Chief Marketing & Communications Officer, Mastercard.

Tendinţa de a pune pe primul loc cheltuielile pentru experienţe în detrimentul celor pentru obiecte este susţinută de datele Institutului Mastercard Economics, care arată că ponderea cheltuielilor pentru experienţe precum călătoriile sau ieşirile la masă în Europa a crescut în 2023 la 22% din totalul cheltuielilor, faţă de 19% în 2019. În comparaţie, ponderea cheltuielilor pe bunuri materiale a rămas stabilă.

„În ultimii ani, consumatorii s-au confruntat, fără îndoială, cu alegeri dificile în ceea ce priveşte stabilirea priorităţilor în materie de cheltuieli. În ciuda acestui fapt, dorinţa de a trăi experienţe cu sens rămâne o prioritate. Pe măsură ce consecinţele inflaţiei şi ale dobânzilor ridicate se ameliorează gradual, cel mai probabil consumatorii îşi vor direcţiona puterea de cumpărare către cheltuieli discreţionare”, a declarat Natalia Lechmanova, Chief Economist Europe, Institutul Mastercard Economics.

În topul experienţelor aşteptate cel mai mult de oameni în acest an sunt cele legate de călătorii, urmate de evenimente cu muzică live, experienţe în aer liber, excursii culinare şi experienţe de wellness.

Motivul cel mai des menţionat pentru care are oamenii pun pe primul loc cheltuielile pentru experienţe este beneficiul „intangibil”, de nepreţuit de care au parte. Aproape 4 din 5 (78%) au declarat că merită de obicei sau întotdeauna să cheltuiască pentru experienţe, în contrast puternic cu cei 4% care consideră că investiţia merită rareori sau niciodată. Totodată, 29% dintre consumatori acordă prioritate economisirii pentru experienţe în felul în care îşi planifică bugetul general.

Patru din zece respondenţi au declarat că experienţele sunt cele care le aduc cele mai frumoase amintiri, peste o treime (35%) afirmând că experienţele i-au ajutat să vadă lumea într-o lumină nouă. O treime sunt de părere experienţele pe care le trăiesc alături de alte persoane le îmbogăţesc viaţa, fie că este vorba despre explorarea unei noi destinaţii, participarea la un eveniment cultural sau bucuria unei mese împreună. Peste 4 din 10 (41%) au spus că gradul de unicitate al unei experienţe poate fi un factor determinant în ceea ce priveşte alocarea unui buget, alături de nevoia de a-şi crea amintiri de neuitat.

Această dorinţă de a se bucura de noi experienţe reprezintă un bun motor pentru călătorii – 26% dintre oameni au declarat că acesta este motivul principal pentru care călătoresc şi peste 4 din 10 (41%) spun că ar călători în altă ţară sau continent doar pentru a se bucura de o experienţă de care sunt pasionaţi.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO