ZF 24

Mazars: Piaţa de lux va fi afectată de pandemia de Covid-19, însă o particularitate a industriei e aceea că achiziţiile nu sunt raţionale, ci de impuls

Ella Chilea, partener, audit & assurance, Mazars România
Ioana Maxim, manager, audit & assurance, Mazars România (st.)

Ella Chilea, partener, audit & assurance, Mazars România Ioana Maxim, manager, audit & assurance, Mazars România (st.)

Autor: Cristina Roşca

12.06.2020, 18:10 284

♦  Piaţa de lux din România este subdezvoltată prin comparaţie cu altele din Europa de Vest şi chiar din regiune ♦ Ea se bazează foarte mult pe consumatorii locali şi foarte puţin pe turiştii străini ♦ Majoritatea brandurilor mari sunt venite în România în franciză, dovadă că piaţa e prea mică ♦ Excepţie face Louis Vuiton.

Piaţa bunurilor de lux va fi afectată de pandemia de Covid-19, însă e greu de precizat în ce măsură dat fiind că atunci când vine vorba de achiziţii de astfel de produse, acestea sunt de impuls, bazate pe emoţii şi sentimente, mai degrabă decât unele raţionale, arată o analiză a companiei de consultanţă şi audit Mazars.

Un lucru este cert însă, trendul ascendent anunţat iniţial pentru 2020 nu va fi posibil. Estimările iniţiale porneau de la evoluţia pieţei anul trecut şi de la faptul că toate previziunile economice pentru acest an erau optimiste. Astfel, erau aşteptate lansări de noi branduri şi deschideri de magazine, însă în realitate lucrurile stau deja fix pe dos. Magazinul de lenjerie intimă La Perla deja s-a închis din cauza rezultatelor slabe, iar pandemia a grăbit acest deznodământ. Experienţa crizei anterioare arată că ar putea urma şi alte închideri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO