Interesul companiilor pentru a realiza noi tranzacţii pe piaţa locală este în creştere de la începutul acestui an, este de părere Mihai Pop, manager, transaction advisory services, în cadrul firmei de consultanţă EY (Ernst & Young). El notează că şi de cealaltă parte, a vânzărilor, există interes, de aceea sunt premise ca aceste deal-uri să se şi finalizeze.
„O schimbare importantă (faţă de anul trecut – n.red.) este interesul crescut pentru închiderea tranzacţiilor, mai mult decât doar iniţierea unor procese a căror finalitate era lăsată să depindă mai mult de condiţiile pieţei“, a completat Mihai Pop.
În acest moment, România este percepută de investitori ca fiind un potenţial El Dorado al producţiei pentru Europa vestică. Rezultatele exporturilor (care au crescut cu 10% în primul trimestru) şi o „anumită aglomerare a investitorilor“ (în primele trei luni investiţiile străine directe s-au majorat cu 30%, dar rămân modeste faţă de anii de boom) determină ca recuperarea timpului pierdut faţă de Vest să implice tranzacţii, mai spune Mihai Pop.
Un alt avantaj al României este mărimea pieţei, de aproximativ 20 de milioane de locuitori, în timp ce în categoria punctelor slabe intră lipsa de perspectivă legislativă şi „implicaţiile negative asupra planurilor de afaceri observate în multiple cazuri în trecutul apropiat“.