ZF 24

Piaţa de mobilier de birou se pregăteşte de creştere în 2015: mai puţine dulapuri, dar mai multe fotolii, canapele şi măsuţe joase

Autor: Ioana David

13.11.2014, 13:32 1206

Vânzările sunt impulsionate de noile clădiri de birouri, dar şi de apetitul pentru relocare al companiilor.

Vânzările de mobilier de birou ar putea creşte cu 5% anul viitor, în condiţiile în care primele semnale de revenire au venit încă din 2014, după o scădere care începuse în urmă cu cinci ani.

Piaţa de profil a scăzut puternic în timpul crizei, în condiţiile în care numărul companiilor care intrau în România s-a diminuat în fiecare an, iar celelalte se concentrau pe reducerea costurilor.

„Estimăm că pe un orizont de timp de cinci ani, piaţa de mobilier de birou va creşte cu un procent mediu de 5% pe an“, spune Dinu Cristian, directorul general al Techo România, importator de mobilier, care anul acesta aşteaptă o cifră de afaceri de aproximativ 9 mil. euro. El estimează că piaţa de profil va ajunge la 70 mil. euro în 2014, iar cea mai mare parte, aproximativ 60% din mobila pentru birourile româneşti, vine din import.

Printre proiectele mari pe care compania le-a rea­lizat anul acesta se numără sediile unor firme precum Teamnet (în clădirea Green Gate), Wipro (clădirea Flo­reas­ca 169), Ste­fanini (clă­di­rea Bob Upground), Uni­versi­tatea Politehnică Timişoara (clădire proprie), Luxoft (Clădirile Hermes şi Novo Park) dar şi altele.

Printre clădirile de birouri care au fost date în folosinţă anul acesta se numără Green Gate (cu 11 etaje şi o suprafaţă închiriabilă de 31.000 de metri pătraţi), Green Court (o investiţie de 46 mil. euro), AFI Park 2 şi AFI Park 3, iar optimismul companiilor din sectorul de mobilă de birou este legat în principal de aceste proiecte.

Tot o creştere de 5% a pieţei în 2015 vede şi Christophe Weller, managing partner al Corporate Office Solutions (COS), companie din domeniul amenajărilor şi designului pentru birouri, care în primele nouă luni ale acestui an a înregistrat o cifră de afaceri de 12 mil. euro (în creştere uşoară comparativ cu acelaşi interval din 2013). Excluzând vânzările din retail, compania estimează că din punctul de vedere al contractelor încheiate, s-au cheltuit 26 mil. euro pentru mobilarea birourilor, la care se mai adaugă 19 mil. euro cât reprezintă alte amenajări.

„Proiectele COS (din acest an – n.red.) au fost sediile Deutsche Bank în Upground Business Centre, King şi Pay U în Opera Centre, BASF şi Saint Gobain în Floreasca Business Park, Abbvie în Lakeview Building, Popovici Nitu & Asociaţii în Skytower, Accenture România în Bucureşti şi Timişoara, Tibco Timişoara, Anvis Satu Mare“, a mai spus Weller.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO