• Leu / EUR4.9461
  • Leu / GBP5.7088
  • Leu / USD4.7286
ZF 24

Piaţa de modă merge după modelul din comerţul alimentar. Segmentul de discount câştigă teren. Zeci de deschideri sunt planificate anual de Pepco şi nou-intraţii Kik şi Miniso

Piaţa de modă merge după modelul din comerţul alimentar. Segmentul de discount câştigă teren. Zeci de deschideri sunt planificate anual de Pepco şi nou-intraţii Kik şi Miniso

Galerie foto

Autor: Cristina Roşca

13.12.2018, 18:30 332

Piaţa locală de modă, evaluată la circa 15 mld. lei anual, a fost mulţi ani dominată de brandurile internaţionale ale Inditex - în frunte cu Zara -, H & M şi C & A. În ultimii ani, pe fondul expansiunii accelerate, discounterul Pepco a ajuns în prim-plan cu preţuri ce pornesc de la 1,99 lei. Evoluţia bună a polonezilor a încurajat şi alte branduri să pătrundă în România, doar în 2018 japonezii de la Miniso şi nemţii de la Kik inaugurând primele unităţi.

În comerţul alimentar, segmentul de discount, disputat de doi jucători – Penny Market şi Lidl, a ajuns la vânzări de circa 2 mld. euro anual, cifrele fiind în creştere constantă pe fondul expansiunii şi al unei creşteri a interesului consu­matorilor locali pentru aceste magazine. Pe piaţa de modă, acest segment al preţurilor mici a fost practic inexistent până recent, în ultimii ani având loc o schimbare de paradigmă pe fondul expansiunii agresive a Pepco.

Mai exact, grupul polonez cu preţuri mici a ajuns la 214 magazine în circa patru ani şi continuă să deschidă unităţi noi, acoperind chiar şi oraşele de sub 20.000 de locuitori. De altfel, intrarea companiei pe piaţă a schimbat reperele de preţ după ce ani de zile C & A şi H & M au fost retailerii consideraţi a avea preţuri mici.

Pe segmentul de discount al pieţei de modă existau deja jucători precum Takko (Germania) şi LC Waikiki (Turcia), dar aceştia au avut o expansiune mai puţin agresivă şi o prezenţă mai discretă în piaţă. Mai exact, Takko a mers în special în par­cu­rile de retail, alături de nume precum Kau­­­fland sau Deichmann, chiriile din mal­luri fiind mai mari. LC Waikiki are un alt model de business, merge cu magazine mari, în malluri, însă vinde în special haine. Mai mult, are câteva zeci de magazine, conform ultimelor date ale ZF.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9461
Diferență: 0,0142
Ieri: 4.9454
Azi: 4.7286
Diferență: -0,291
Ieri: 4.7424
Azi: 5.7088
Diferență: -0,7597
Ieri: 5.7525
Azi: 4.9311
Diferență: -0,3133
Ieri: 4.9466