• Leu / EUR4.9457
  • Leu / GBP5.7676
  • Leu / USD4.6170
ZF 24

Piaţa de modă merge după modelul din comerţul alimentar. Segmentul de discount câştigă teren. Zeci de deschideri sunt planificate anual de Pepco şi nou-intraţii Kik şi Miniso

Piaţa de modă merge după modelul din comerţul alimentar. Segmentul de discount câştigă teren. Zeci de deschideri sunt planificate anual de Pepco şi nou-intraţii Kik şi Miniso

Galerie foto

Autor: Cristina Roşca

13.12.2018, 18:30 332

Piaţa locală de modă, evaluată la circa 15 mld. lei anual, a fost mulţi ani dominată de brandurile internaţionale ale Inditex - în frunte cu Zara -, H & M şi C & A. În ultimii ani, pe fondul expansiunii accelerate, discounterul Pepco a ajuns în prim-plan cu preţuri ce pornesc de la 1,99 lei. Evoluţia bună a polonezilor a încurajat şi alte branduri să pătrundă în România, doar în 2018 japonezii de la Miniso şi nemţii de la Kik inaugurând primele unităţi.

În comerţul alimentar, segmentul de discount, disputat de doi jucători – Penny Market şi Lidl, a ajuns la vânzări de circa 2 mld. euro anual, cifrele fiind în creştere constantă pe fondul expansiunii şi al unei creşteri a interesului consu­matorilor locali pentru aceste magazine. Pe piaţa de modă, acest segment al preţurilor mici a fost practic inexistent până recent, în ultimii ani având loc o schimbare de paradigmă pe fondul expansiunii agresive a Pepco.

Mai exact, grupul polonez cu preţuri mici a ajuns la 214 magazine în circa patru ani şi continuă să deschidă unităţi noi, acoperind chiar şi oraşele de sub 20.000 de locuitori. De altfel, intrarea companiei pe piaţă a schimbat reperele de preţ după ce ani de zile C & A şi H & M au fost retailerii consideraţi a avea preţuri mici.

Pe segmentul de discount al pieţei de modă existau deja jucători precum Takko (Germania) şi LC Waikiki (Turcia), dar aceştia au avut o expansiune mai puţin agresivă şi o prezenţă mai discretă în piaţă. Mai exact, Takko a mers în special în par­cu­rile de retail, alături de nume precum Kau­­­fland sau Deichmann, chiriile din mal­luri fiind mai mari. LC Waikiki are un alt model de business, merge cu magazine mari, în malluri, însă vinde în special haine. Mai mult, are câteva zeci de magazine, conform ultimelor date ale ZF.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - astăzi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9457
Diferență: -0,0303
Ieri: 4.9472
Azi: 4.6170
Diferență: -0,3281
Ieri: 4.6322
Azi: 5.7676
Diferență: -0,9922
Ieri: 5.8254
Azi: 4.7889
Diferență: -0,0543
Ieri: 4.7915