ZF 24

Producătorul Coca-Cola a avut vânzări mai mari cu peste 10% în primul semestru

 Producătorul Coca-Cola a avut vânzări mai mari cu...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

11.08.2016, 12:11 383

Coca-Cola HBC România, liderul pieţei de băuturi răcoritoare, a avut în primul semestru volume mai mari cu peste 10% ( low teens n.r.) faţă de perioada similară a anului trecut, arată un raport recent al companiei.

„Pe categoria de băuturi carbonatate performanţa din primul semestru a fost susţinută de băuturile în ambalajul de 1,25 litri destinat reţelelor din comerţul organizat, dar şi de produsele îm ambalaje mici, pentru servire imediată. Segmentul de apă a păstrat trendul pozitiv de creştere de peste 10% ( low teens n.r.). Cappy Pulpy continuă să aducă rezultate puternice în categoria de juice”, se arată în raportul citat.

Creşterea volumelor din România a contribuit alături de majorarea vânzărilor din Nigeria sau Serbia la avansul de 0,5% al Coca-Cola HBC în zona ţărilor emergente, o regiune din care  mai fac parte ţări precum Rusia, Belarus, Armenia, Moldova sau Bulgaria. În total, Coca-Cola HBC, unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai brandurilor The Coca-Cola Company, a avut  volume în uşoară creştere (0,1%) faţă de primul semestru al anului anterior. Compania a îmbuteliat în prima jumătate a anului un total de peste 5,6 miliarde de litri ( 1 miliard de unit cases) şi a avut venituri nete peste 3 miliarde de euro, în scădere cu 3,4% faţă de perioada similară a anului trecut.

Trendul pozitiv al volumelor îmbuteliatorului din primul semestru vine în contextul în care anul trecut Coca-Cola HBC România a îmbuteliat cu 11% mai multe sticle de băuturi Coca-Cola, Sprite, Fanta sau Dorna faţă de anul precedent. În 2015, volumele Coca-Cola HBC au revenit pe plus, după un 2014 care a adus un declin de 6%.

Anul 2015 a marcat şi atingerea unei cifre de afaceri record pentru companie. Anul trecut, producătorul a raportat o cifră de afaceri de peste 2,1 miliarde de lei (472 mil. euro), în creştere cu 16% faţă de anul precedent, marcând astfel cel mai bun an din istoria de 25 de ani a companiei de pe plan local. Profitul net a fost de 243 mil. lei. 

Rezultatul de anul trecut întrece chiar şi cifrele raportate de companie la nivelul anului 2008, când Coca-Cola a depăşit pentru prima dată în România pragul de 2 miliarde de lei afaceri. Compania din România face parte din grupul Coca-Cola HBC, companie controlată de familia David-Leventis, care deţine indirect 23,3% din titluri, urmată de The Coca-Cola Company cu 23,1% din acţiuni, potrivit celor mai recente date.

 

Coca-Cola HBC România are trei fabrici, la Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei, unitatea din Ploieşti beneficiind în anul 2013 de o investiţie de peste 20 milioane de euro într-o linie de îmbuteliere a Cappy Pulpy.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO