ZF 24

René Schöb, consultant LeitnerLeitner: Romania nu mai poate fi considerata atractiva din punct de vedere fiscal

25.03.2010, 18:40 77

"Romania nu mai este un paradis fiscal", spune René Schöb,partener la firma de consultanta LeitnerLeitner, o firma cuincasari de 1,8 mil. euro in 2009, creata prin fuziunea cuAdevaris, fosta divizie de servicii financiare a FineConsulting.

Dupa ce contributiile sociale au fost majorate in plina criza,iar deductibilitatea cheltuielilor cu combustibilul a fosteliminata anul trecut, Romania nu mai poate fi considerataatractiva din punct de vedere fiscal, chiar daca a mentinut cotaunica de impozitare la nivelul de 16%. "Sa nu uitam totusi ca inBulgaria, cota unica e de 10%", mai spune René Schöb.

Nivelul taxelor nu este in orice caz o problema pentruinvestitorii straini, ci mai degraba instabilitatea foarte ridicataa cadrului fiscal, care le creaza mari probleme, potrivit unuistudiu realizat de firma, in parteneriat cu Camera de Comert siIndustrie Romano-Germana, Camera de Comert Austriaca si Camera deComert Romano-Elvetiana.

Trei patrimi dintre investitorii straini considera ca mediulfiscal din Romania are o instabilitate ridicata. "Este dificilpentru o companie sa investeasca daca nu stie strategia pe termenmediu a statului", spune partenerul LeitnerLeitner.

In acelasi timp, investitorii straini spun ca legile siprevederile publicate in Monitorul Oficial sunt greu de inteles, deaplicat si de urmat. Doar 39% din respondenti folosesc MonitorulOficial ca sursa principala de informare in domeniul fiscal, intimp ce 44% se informeaza de la consultantii fiscali, iar 14% pecanalele mass-media.

Trei patrimi dintre investitorii straini considera caautoritatile fiscale nu sunt cooperante si nu au cunostintelenecesare. "Autoritatile fiscale sunt birocratice, rigide si farasuficienta experitza", potrivit sondajului.

Sondajul a fost realizat in randul a 50 de CFO ai companiilorcare dezvolta afaceri in tara.

LeitnerLeitner spune ca in primul trimestru din acest an,veniturile din consultanta au crescut cu 20% fata de trimestrulintai din 2009. "Pentru intregul an, am estimat o crestere aveniturilor de 15%, dar cred ca o vom depasi", spune Schöb.

Firma are 35 de consultanti in biroul de la Bucuresti si 700 lanivel global.

Printre clientii firmei in Romania se numara producatorul deciocolata Heidi, Mazda, magazinele Peek & Cloppenburg,comerciantul de articole sportive austriac Hervis Sport.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO