ZF 24

Start-up-ul Unfrosen, pivotul proiectului The Outfit: Am ajuns la o cifră de afaceri de 1,2 milioane de euro în 9 luni de activitate

 Start-up-ul Unfrosen, pivotul proiectului The Outfit: Am...

Autor: Ioana Niţă

22.01.2024, 19:46 1648

Start-up-ul local Unfrosen, care a dezvoltat o platformă de tip marketplace B2B dedicată industriei de modă, a înregistrat în primele nouă luni de la lansarea sa în martie 2023 o cifră de afaceri de peste 1,2 milioane de euro. Proiectul Unfrosen este un pivot al start-up-ului The Outfit - platformă de fashion B2C – care s-a închis la finalul anul 2022, fondatorii găsind un model de business mult mai performant pe zona B2B: un marketplace privat pentru vânzarea stocurilor de tip outlet de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii, în care vânzătorii sunt branduri sau retaileri mari, iar cumpărătorii sunt magazine independente.

“Tranzacţia pe care o facilităm prin platforma noastră este între magazinele de fashion care nu au acces la brandurile de top şi companiile mari care vor sa obţină lichiditate rapid şi eficient atunci cand nivelul stocurilor din sezoanele trecute depăşeşte un anumit prag”, a precizat Şerban Buliga, cofondator Unfrosen.

În total, în cele nouă luni de activitate, pe platforma Unfrosen s-au înscris peste 50 furnizori pentru a-şi vinde stocurile prin marketplace, iar peste 2.000 de magazine din România, Bulgaria, Ungaria şi Grecia şi-au creat conturi. Printre vânzătorii platformei Unfrosen se numără 3 din top 10 retaileri din Europa şi 5 branduri din top 50 global, susţin reprezentanţii start-up-ului.

Magazinele care îşi pot face cont pe platforma Unfrosen trebuie să aibă o firmă activă şi să demonstreze o activitate comercială cu îmbrăcăminte, încălţăminte sau accesorii. Accesul în platforma le va fi permis doar după ce un membru al echipei Unfrosen va analiza cererile de aprobare create pe site.

În prezent, 85% din magazinele aprobate sunt offline şi doar 15% vând online. Aproximativ 45% au o cifră de afaceri anuală de până în 50.000 euro, 25% între 50.000 şi 200.000 euro, 22% între 200.000 şi 500.000 euro şi doar 8% depăşesc 500.000 euro.

Cum funcţionează mai exact procesul de vânzare pe Unfrosen?  „Vânzătorii listează produsele pe platformă şi stabilesc regulile de acces pentru magazine. Ei selectează ţările în care vor să vândă stocul, tipul magazinelor (online sau offline) şi chiar şi distanţa de la primul mall în care se află magazinul de brand”, potrivit reprezentanţilor Unfrosen.

În prezent, magazinele pot accesa peste 100.000 produse de la zeci de branduri pe platforma Unfrosen. Comenzile se plasează online şi produsele sunt livrate din depozitele vânzătorilor direct la magazine. Echipa Unfrosen se ocupă de partea logistică, facturare, termene de plată şi relaţia cu clienţii.

“Unfrosen analizează tranzacţiile din piaţă şi ajută vânzătorii să listeze produsele la preţul potrivit pentru o lichidare accelerată”, a subliniat Mariana Negru, directoare de vânzări în cadrul start-up-ului. Potenţialul de adaos pentru magazine este de până la 800%.

“Vrem să oferim magazinelor din Europa o soluţie de achiziţii online prin care pot accesa colecţiile anterioare a brandurilor de top la un discount considerabil. Înainte de Unfrosen, aceste tranzacţii se întâmplau pe Whatsapp, într-un mod care era complet în afara controlului brandurilor şi retailerilor. O aşa numită piaţă gri”, a  completat Horia Stupu, cofondator Unfrosen.

În condiţiile în care 1 din 6 articole vestimentare produse nu ajunge în posesia unui client şi în contextul legislaţiei europene recente privind interzicerea distrugerii hainelor nevândute, Unfrosen vine ca o soluţie pentru a prelua aceste produse şi a le reintroduce în circuitul economic.

“Vrem sa devenim principala platformă unde brandurile şi retailerii să lichideze instant orice produs din sezoanele trecute”, a punctat Ciprian Dudulea, cofondator Unfrosen.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24