ZF 24

Strategia de redresare a reţelei Praktiker: ordine germană plus spirit oriental, mai deschis către clienţi

Strategia de redresare a reţelei Praktiker: ordine...

Autor: Cristi Moga

05.04.2014, 09:02 796

Magazinele Praktiker, preluate recent de omul de afaceri de origine turcă Omer Susli, vor trece printr-o serie de modificări pentru revigorarea vânzărilor, noul proprietar dorind să combine "ordinea şi curăţenia germană" cu "un spirit oriental, mai deschis către clienţi". 

În acelaşi timp, reţeaua se va specializa pe home deco, faţă de accentul prea mare pus în prezent pe materiale de construcţii.

„Să păstrăm ordinea şi curăţenia germană, dar să adăugăm un spirit oriental, mai deschis către clienţi. Trebuie totodată să ne specializăm pe home deco - tot ce are nevoie o casă. În prezent este o concentrare prea mare pe materiale de construcţii şi deocamdată nu prea este cerere pentru acest segment“, a spus Susli, indicând două direcţii pe care mizează pentru revigorarea vânzărilor.

Antreprenorul, care controlează şi o afacere de distribuţie de materiale sanitare ai cărei clienţi sunt tocmai reţelele de bricolaj, recunoaşte că piaţa de profil nu a scăzut prea mult în ultimii ani, pierderea celor de la Praktiker fiind indexată la cifra de afaceri a altor jucători din acest sector, astfel că în cadrul com­paniei sunt necesare o serie de modificări.

Susli nu are pretenţia de a readuce Praktiker în topul pieţei de bricolaj, poziţia ocupată de compania germană până în 2009, dar speră să readucă firma pe profit şi la o cifră de afaceri de 300 de milioane de euro, ca în 2008. 

Vezi aici cum îşi împart piaţa reţelele de bricolaj

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO