GeneraŢia de tineri care abia intră pe piaţa muncii este mai puţin dispusă să îşi contruiască o carieră într-o perioadă mai lungă în aceeaşi companie, candidaţii aşteptându-se ca angajatorii să le ofere încă de la început joburi cu atribuţii mai mari decât cele pentru poziţia de entry-level, este de părere Cristina Filip, HR manager al companiei de curierat şi logistică DHL România.
„Tinerilor din generaţia de astăzi le place foarte mult să socializeze şi ţintesc o ascensiune rapidă în carieră. Ei sunt mai puţin înclinaţi spre a-şi începe cariera în poziţii de entry-level şi a-şi asigura ulterior creşterea în cadrul aceleiaşi companii, cum se întâmpla cu generaţiile anterioare. Cerinţele acestora sunt foarte mari şi uneori nerealiste. Cred că mai multă răbdare le-ar fi utilă“, spune Cristina Filip, cea care conduce politicile de HR ale celor 450 de angajaţi din cadrul DHL România, unde media de vârstă a angajaţilor este de 33 de ani. Ea admite totuşi că nivelul de pregătire al tinerilor din ultimii ani este mai ridicat decât al generaţiilor anterioare, în special în ceea ce priveşte cunoaşterea unei limbi străine (engleza) şi a competenţelor din zona de IT, elemente de bază pentru recrutarea oamenilor pentru postul de curier (poziţie care are cea mai mare pondere în matricea posturilor din companie, de 30%).