Grupul Orbico, deţinut de Branko Roglic, unul dintre cei mai mari antreprenori din Croaţia, va prelua pachetul majoritar de acţiuni al Interbrands Marketing & Distribution, de la grupul Holson din Cipru, în spatele căruia se află acţionari libanezi, scrie presa croată. Interbrands Marketing & Distribution este cel mai mare jucător de pe piaţa de distribuţie.
Orbico va deveni acţionarul unic al companiei Interbrands Marketing & Distribution în mai multe etape, iar procesul de preluare intergrală se va termina în maximum trei ani, conform sursei citate. Valoarea tranzacţiei nu a fost dezvăluită.
Interbrands Marketing & Distribution a ajuns în 2017 (ultimele date disponibile) la afaceri de 856 de milioane de lei (peste 187 mil. euro), în creştere cu circa 10% faţă de anul precedent.
Interbrands Marketing & Distribution şi-a început activitatea în 1993, atunci când a făcut un parteneriat cu Procter & Gamble (P&G), unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa bunurilor de larg consum. Ulterior, compania s-a dezvoltat, având în prezent parteneri precum British American Tobacco (BAT), Henkel, Nestlé, 3M sau Philip Morris, conform ultimelor date. Interbrands a semnat în prima jumătate a anului 2014 un contract cu producătorul de ţigarete Philip Morris. Parteneriatul a venit în contextul în care partenerul anterior al Philip Morris - Top Brands Distribution - a intrat în insolvenţă şi mai apoi în faliment.
În ultimii ani, Interbrands a devenit principalul distribuitor de ţigarete, însă nici sectorul de cosmetice şi nici cel de produse alimentare nu au rămas în urmă. Interbrands oferă servicii integrate a lanţului de aprovizionare, acoperind importul, logistica, marketingul, distribuţia, promovarea, dezvoltarea de produs, merchandising şi încasare.