ZF 24

Trei studente din România se luptă maine la Paris pentru premii în valoare de 17.500 de euro

Trei studente din România se luptă maine la Paris...

Autor: Corina Mirea

09.06.2014, 12:34 1189

O echipă formată din trei masterande ale Facultăţii de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti (ASE) va zbura mâine la Paris pentru a participa la finala competiţiei internaţionale de marketing organizată anual de L'Oréal.

La ediţia locală a evenimentului, care le va pune faţă în faţă pe cele trei studente cu tineri din alte 44 de ţări, dar şi directori internaţionali de marketing ai grupului de cosmetice şi manageri de resurse umane, s-au înscris 78 de masteranzi din anul întâi şi doi ai Facultăţii de Marketing din cadrul ASE. Pentru a fi trimişi în finala de la Paris, participanţii au trecut prin mai multe etape eliminatorii timp de nouă luni. În această perioadă tinerii au realizat analiza de piaţă a unui brand de lux L'Oréal, au creat o nouă gamă de produse pentru acesta, i-au pregătit strategia de lansare pe piaţă (parcurgând şi un program de training în marketing) şi au prezentat întregul proiect în faţa unui juriu format din top managementul local al companiei, prodecana Facultăţii de Marketing din cadrul ASE şi reprezentanţi ai unei agenţii de publicitate.

Competiţia L'Oréal Brandstorm a fost lansată în urmă cu mai mult de două decenii şi este primul an în care se organizează o ediţie locală a acesteia. Cele trei reprezentante ale României la concursul internaţional sunt Margarita Bodarev, Diana Cioată şi Ana-Maria Matei, studente în anul doi la programul de master al Facultatii de Marketing din cadrul ASE.

Suntem foarte mândri că, începând cu anul acesta, am pus şi România pe harta internaţională Brandstorm şi că echipa noastră îşi va susţine proiectul la Paris alături de colegii din alte ţări. În anii următori, intenţionăm să extindem competiţia şi către alte universităţi atât din Bucureşti, cât şi din ţară, astfel încăt să dăm posibilitatea cât mai multor tineri să profite de această experienţă", spune Magdalena Crîng, directorul de resurse umane al L'Oréal România, companie care are în prezent peste 150 de angajaţi.

Având în vedere faptul că şcoala reuşeşte tot mai greu să potrivească informaţiile pe care le livrează tinerilor cu cerinţele angajatorilor, acţiuni cum este competiţia internaţională de marketing a L'Oréal sunt un instrument eficient pentru multe companii de a ridica nivelul de pregătire al studenţilor şi absolvenţilor şi de a-şi selecta cei mai buni oameni. Mai mult, aceasta este şi o ocazie pentru tineri de a da piept cu realitatea pieţei muncii şi de a cunoaşte care sunt, de fapt, sarcinile pe care ar trebui să le îndeplinească odată angajaţi în departamentul de marketing al unei companii. De altfel, chiar şi reprezentanţii grupului L'Oréal susţin că, de-a lungul timpului, competiţia de marketing le-a livrat anual 150-200 de stagiari sau angajaţi la nivel global.

Marketingul este, prin definiţie, un domeniu care nu poate exista decât într-un context real, teoriile şi conceptele având sens doar dacă, sub o formă sau alta, găsesc aplicabilitate. De aceea, pentru Facultatea de Marketing este importantă relaţia cu mediul de afaceri, dezvoltarea unor colaborări care să permită exersarea competenţelor dobândite de studenţii noştri în mediul academic”, explică prof.univ. Ioana Cecilia Popescu, prodecana Facultăţii de Marketing din cadrul ASE, care şcolarizează în prezent peste 2.000 de studenţi.

Câştigătorii finalei de la Paris vor primi un voucher în valoare de 10.000 de euro pentru a călători către destinaţia pe care şi-o aleg, iar echipele clasate pe locurile doi şi trei vor câştiga vouchere de călătorie în valoare de 5.000, respectiv 2.500 de euro.

L'Oréal este prezentă pe piaţa locală cu patru divizii - mass-market (cu brandurile L’Oréal, Maybelline şi Garnier), dermatocosmetice (Vichy şi La Roche Posay), produse profesionale (Matrix, L’Oréal Professionel şi Kerastasse) şi divizia de lux (Yves Saint Laurent, Lancôme, Giorgio Armani, Diesel, Cacharel şi Biotherm).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO