ZF 24

Vânzările de bere s-au redus în primele cinci luni ale anului cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, menţinându-se trendul descendent de anul trecut. ”2023 este un an extrem de provocator pentru producători. Cu toţii fac eforturi pentru a menţine activitatea la un nivel stabil, având în vedere şi erodarea puterii de cumpărare”

Vânzările de bere s-au redus în primele cinci luni ale...

Autor: Roxana Rosu

11.07.2023, 09:55 264

Vânzările de bere s-au redus în primele cinci luni ale anului cu 9% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, menţinându-se trendul descendent de anul trecut, într-un ritm mai accelerat, arată datele asociaţiei Berarii României.

„2023 este un an extrem de provocator pentru producătorii de bere din România. Cu toţii fac eforturi pentru a menţine activitatea la un nivel stabil, având în vedere şi erodarea puterii de cumpărare a românilor în context hiperinflaţionist. Potenţialul pieţei locale a berii prezintă încredere, însă predictibilitatea fiscală este esenţială, de aceea considerăm că asigurarea acesteia este un factor important în menţinerea funcţionalităţii operatorilor economici ce activează pe această piaţă”, spune Julia Leferman, directorul general al Asociaţiei Berarii României.  

Scăderea pieţei este pusă pe seama unei serii de factori, inclusiv diminuarea puterii de cumpărare şi contextul economic dificil dat de accelerarea ratelor de inflaţie şi a preţurilor materiilor prime. Un alt factor responsabil este creşterea costurilor de producţie, care se menţine şi în acest an, chiar dacă anumite categorii, cum ar fi cele cu energia, s-au stabilizat. Au mai contribuit la aceste rezultate şi temperaturile sub media perioadei normale de început de vară, berea fiind o băutură al cărei consum este puternic influenţat de vreme.

De la 1 august 2022, valoarea de bază a accizei la bere a fost majorată cu 20%, iar începând cu 1 ianuarie 2023, nivelul de bază al accizei a crescut cu încă 6%, până la valoarea de 4,20 lei/hl/°Plato.

”În acest context, măsurile de ajustare bugetară despre care se discută zilele acestea la nivelul Guvernului riscă să pună presiuni excesive asupra echilibrului pieţei”, spun reprezentanţii asociaţiei.

În România procesele de producţie şi comercializare specifice industriei berii sunt realizate local în proporţie de 97%, iar jumătate din ingredientele folosite în procesul de fabricare a berii provin din agricultura românească.

Potrivit Berarii României, sectorul berii susţine în mod direct şi indirect peste 60.000 de locuri de muncă, iar 1 loc de muncă în producţia de bere generează alte 11 locuri de muncă pe lanţul valoric: 2 în agricultură, 3 în retail, aproape 3 în sectorul ospitalităţii şi 3 pentru furnizori.

In plus, categoria aduce valoare adăugată în economie de 700 milioane de euro anual, iar sectorul este recunoscut pentru comportamentul fiscal onest, cu zero evaziune fiscală pe lanţul de producţie şi contribuţii anuale la bugetul de stat de 530 milioane de euro

 „Industria berii este una eminamente naţională, principalele ingrediente provin din România, berea este fabricată în fabricile din ţară, iar produsele sunt şi ele ambalate local. Această piaţă reprezintă un motor pentru economia ţării, având un impact important asupra locurilor de muncă şi a veniturilor bugetului de stat”, adaugă Julia Leferman.

Membrii Asociaţiei Berarii României produc 90% din totalul de bere consumată în România, dar sunt şi furnizori de materii prime agricole necesare producţiei.

Asociaţia Berarii României este parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentaţi prin organizaţia Berarii Europei. De asemenea, este membră Concordia şi Romalimenta.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO