Eliminarea taxelor la importul de masini din Coreea de Sud arputea avea consecinte dezastruase pentru piata auto europeana,implicit asupra industriei auto din Romania, odata cu aplicareaacordului de liber schimb incheiat de UE si statul asiatic,considera presedintele ACAROM, Constantin Stroe, citat de Mediafax.
Acordul de liber schimb, semnat de cele doua parti la 15octombrie, prevede eliminarea tuturor barierelor tarifare incomertul dintre UE si Coreea de Sud. Intrarea in vigoare aacordului este prevazuta pentru a doua parte a lui 2010. In ceea cepriveste masinile, taxele pentru autovehiculele cu motor mai marede 1,5 litri vor fi eliminate treptat in urmatorii trei ani de laintrarea in vigoare a acordului, iar la cele cu motor mai mic de1,5 litri, in urmatorii cinci ani.
"Ridicarea taxelor pentru maşinile sud-coreene reprezintareduceri de preţ de minim o mie de euro per unitate. Acest lucrueste clar in dezavantajul Daciei, care nu va putea lasa din pret",a afirmat presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile dinRomania (ACAROM), Constantin Stroe, care este in acelasi timp sivicepresedinte al constructorului Dacia.
El a precizat ca, pana la eliminarea in totalitate a tarifelorcomerciale, importul de masini sud-coreene in Romania se vadubla.