♦ „În prezent sunt anumite deepfake-uri făcute în aşa fel încât să poată fi depistate în momentul în care vedem mişcarea feţei sau a buzelor în special - par un pic robotizate. În principiu, trebuie să fim foarte atenţi şi vigilenţi în momentul în care consumăm conţinut online.“
Tehnologia care se dezvoltă rapid şi devine din ce în ce mai sofisticată şi mai accesibilă publicului are avantaje şi dezavantaje. Una dintre părţile negative ale acestei dezvoltări rapide este fenomenul deepfake – înregistrare video şi audio creată cu ajutorul inteligenţei artificiale (AI care arată şi sună ca şi cum ar fi real, însă, de fapt, nu este) – care are deja victime şi a provocat diverse daune. Însă într-o oarecare măsură oamenii ar trebui să fie deja obişnuiţi cu conţinutul fals, având în vedere că se luptă deja de ani buni cu atacurile de tip phishing, a explicat în cadrul emisiunii de business ZF Live Alexandru Amarghioalei, ethical hacker, red team department, Centric IT Solutions România – companie de dezvoltare software cu sediul în Iaşi.
„Fenomenul deepfake nu este atât de <<grav>> pentru că înainte să apară deepfake existau mesajele de tip text, adică atacurile de tip phishing email prin care practic aceeaşi metodă – doar că nu video, nu audio - eram cumva păcăliţi să facem anumite acţiuni. Soluţia la atacurile de tip phishing nu a constat în a exclude e-mailurile, ci în a fi noi mult mai atenţi să recunoaştem pericolul care ar putea fi în faţa noastră. Şi atunci, la nivel de consum video şi audio, ar trebui să abordăm acelaşi lucru în primă fază, cel puţin momentan“, a spus Alexandru Amarghioalei.