În timp ce în zona producţiei de cărămidă şi, în general, în industria materialelor ceramice, energia electrică şi gazele reprezintă principalele costuri – mai mult decât personalul, materia primă, transportul şi ambalajele – provocările din piaţă au luat amploare în ultimul an şi jumătate, spune Daniel Şologon, CEO al Cemacon, cel mai mare producător de blocuri ceramice cu capital românesc, prezent în timpul emisiunii ZF Live. „La nivel de cost de producţie discutăm de o creştere de 30-40%, chiar 50% în vremurile acestea dacă luăm în considerare şi zona de certificate de carbon, care intră şi ele în ecuaţie ca un factor disturbator major în industria producătoare. Cu aceste elemente, depăşim deja 50%“, explică CEO-ul.
Dincolo de amploarea creşterii, cea mai mare provocare constă în lipsa de predictibilitate. De altfel, adaugă Daniel şologon, este o surpriză plăcută ca un furnizor de electricitate să ofere un preţ, putând încheia astfel un contract indiferent de perioadă.