► Clienţii CEC Bank pot vizualiza soldul şi tranzacţiile efectuate la alte nouă bănci partenere în platforma de mobile banking
► CEC Bank oferă şi alte servicii nou implementate, în contextul digitalizării, precum internet banking, deschiderea de conturi online sau chiar un magazin virtual prin care clienţii pot solicita credite de nevoi personale pe un flux 100% online, fără prezenţă în unitatea băncii, după cum declară Mugur Podaru.
Clienţii CEC Bank au posibilitatea de a îşi vizualiza situaţia financiară, pe care o au în cadrul mai multor bănci, direct în aplicaţia de mobile banking a CEC Bank, susţine Mugur Podaru, director al Direcţiei Operaţiuni la Distanţă la CEC Bank, care consideră că acesta este un prim pas către open banking. Astfel, într-o etapă ulterioară, el spune că se va permite şi efectuarea de plăţi din acele conturi.
„Acest lucru este începutul unor acţiuni prin care vom permite open bankingul, în sensul că aceşti clienţi care au conturile şi soldurile direct în platforma de mobile banking a băncii, nu vor mai avea nevoie de un login în platformele băncilor la care au conturile deschise, ci vor vedea totul aici, în cadrul platformei CEC Bank. Noi agregăm informaţiile financiare existente în conturile deschise la alte bănci în platforma de mobile banking a CEC Bank. Un login, urmat de adăugarea credenţialelor utilizate pentru conectarea la băncile respective, permite clienţilor să vadă toate tranzacţiile şi soldurile existente. Au un overview pe situaţia financiară într-un singur loc. Şi celelalte bănci pot face dezvoltări pentru a se conecta la informaţiile existente în cadrul CEC Bank. Este o directivă a serviciilor de plăţi emisă la nivel european, care este respectată în prezent de toate băncile din România - unele au reuşit să implementeze acest lucru, iar altele încă lucrează“, a declarat Mugur Podaru, directorul Direcţiei Operaţiuni la Distanţă, CEC Bank, în cadrul emisiunii online de business ZF Live.