Afacerile Samsung în România au scăzut cu circa 1% anul trecut, sub 2,8 mld. lei, însă compania a terminat anul pe profit după ce în semestrul secund a recuperat pierderea de aproape 48 mil. lei din prima jumătate a anului.
Afacerile gigantului sud-coreean Samsung în România au scăzut uşor anul trecut pe fondul unei restructurării a businessului, acesta fiind primul declin de la intrarea directă a companiei pe piaţa locală în 2010. Reprezentanţii producătorului pun declinul pe seama faptului că Samsung şi-a concentrat atenţia în România pe categoriile „vedetă“ de produse – smartphone-urile şi tabletele, mai degrabă decât pe laptopuri.
„Uşoara scădere a veniturilor, de 1%, înregistrată în prima jumătate a anului, vizibilă şi în al doilea semestru, a fost o consecinţă a faptului că ne-am optimizat businessul: am decis să ne concentrăm mai mult pe categorii de produse precum smartphone-uri şi tablete decât pe laptopuri“, afirmă reprezentanţii Samsung Electronics România. Declinul vine după ce în 2013 veniturile companiei au crescut cu 20% comparativ cu anul anterior. Mai mult, piaţa electroIT din România a crescut anul trecut cu aproape 14%, cel mai puternic avans din Europa, depăşind pentru prima dată după 2008 pragul de 2 mld. euro.
Totuşi, declinul uşor al businessului din România vine în contextul în care şi afacerile grupului sud-coreean au înregistrat un declin de la 228,7 trilioane de woni coreeni (185 mld. euro la cursul actual) la 206,2 trilioane de woni.