ZF News

Afacerile Samsung au scăzut anul trecut pentru prima dată de la intrarea directă pe piaţa locală

Afacerile Samsung au scăzut anul trecut pentru prima...

Autor: Cristina Rosca

08.03.2015, 19:00 155
Afacerile Samsung în România au scăzut cu circa 1% anul trecut, sub 2,8 mld. lei, însă compania a terminat anul pe profit după ce în semestrul secund a recuperat pierderea de aproape 48 mil. lei din prima jumătate a anului.
 
Afacerile gigantului sud-coreean Samsung în România au scăzut uşor anul trecut pe fondul unei restructurării a bu­sinessului, acesta fiind primul declin de la intrarea directă a com­paniei pe piaţa locală în 2010. Reprezentanţii pro­du­că­to­ru­lui pun declinul pe seama faptului că Samsung şi-a con­cen­trat atenţia în România pe categoriile „vedetă“ de produse – smartphone-urile şi tabletele, mai degrabă decât pe laptopuri.
 
„Uşoara scădere a veniturilor, de 1%, înregistrată în prima jumătate a anului, vizibilă şi în al doilea semestru, a fost o consecinţă a faptului că ne-am optimizat businessul: am decis să ne concentrăm mai mult pe categorii de produse precum smartphone-uri şi tablete decât pe laptopuri“, afirmă reprezentanţii Samsung Electronics România. Declinul vine după ce în 2013 veniturile com­paniei au crescut cu 20% com­pa­rativ cu anul anterior. Mai mult, piaţa electroIT din Ro­mânia a crescut anul trecut cu aproape 14%, cel mai puternic avans din Europa, depăşind pentru prima dată după 2008 pragul de 2 mld. euro.
 
Totuşi, declinul uşor al bu­si­nessului din România vine în con­textul în care şi afacerile gru­pului sud-coreean au înre­gis­trat un declin de la 228,7 tri­lioa­ne de woni coreeni (185 mld. euro la cursul actual) la 206,2 trilioane de woni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO