ING Bank, sucursala locală a grupului olandez cu acelaşi nume, a obţinut anul trecut un profit brut de 340 milioane de lei (76 mil. euro), cu 19% peste 2013, pe fondul creşterii veniturilor din dobânzi şi comisioane şi al reducerii cheltuielilor cu provizioanele de risc. Profitul net a fost de circa 290 mil. lei.
Veniturile operaţionale au crescut cu 4% şi au ajuns la 918 mil. lei, în timp ce cheltuielile operaţionale au consemnat un plus la 6% (la 507 mil. lei). Costurile mai mari s-au datorat unor investiţii în infrastructura IT şi în canalele alternative, spun oficialii băncii.
„Anul acesta vom consolida diviziile de retail şi corporate şi vrem să creştem pe segmentul IMM. România este o ţară strategică pentru grupul ING. Suntem pregătiţi să investim în continuare. Ne aşteptăm ca piaţa să crească şi să avem un profit din aceste investiţii“, a declarat Michal Szczurek, CEO al ING Bank România.
Banca avea la finalul anului trecut un un portofoliu de credite de 11,2 mld. lei, în creştere cu 13% faţă de 2013. Comparativ, creditarea a scăzut cu circa 3% la nivelul întregii pieţe. Cota de piaţă pe creditare a ING a ajuns astfel la 4,8%. Szczurek a evitat să precizeze valoarea şi numărul creditelor noi acordate de bancă anul trecut.