Ziarul de Duminică

Femei şi iubiri/ de Ziarul de duminică

Galerie foto

Galerie foto

Autor: Ziarul de Duminica

09.01.2014, 23:54 60

În colecţia Biblioteca Polirom Actual, care se recomandă ca publicând scriitori contemporani, voci şi tendinţe noi în literatura universală de azi, au apărut spre sfârşitul anului trecut trei romane interesante despre iubire, semnate de trei femei deosebite.

 

M.L.Stedman - Lumina dintre oceane

Traducere din limba engleză şi note de Anca‑Gabriela Sîrbu. M.L.Stedman s-a născut şi crescut în Western Australia, din 1997 avocată la Londra. A început să publice în 2008, iar cartea de faţă a fost desemnată cea mai bună carte a lunii august 2012 de Amazon.com, unanim considerată un debut spectaculos al scriitoarei. Este o devastatoare poveste de iubire. „Dupa patru ani de cosmar petrecuti pe fronturile Primului Razboi Mondial – scriu editorii -, Tom Sherbourne se intoarce in tara natala, Australia, angajindu-se paznic de far pe Ianus Rock, o insula aflata la distanta de o jumatate de zi de coasta. Izolati de restul lumii, Tom si frumoasa lui sotie, Isabel, incearca zadarnic sa devina parinti. Cind orice speranta parea pierduta, pe tarm esueaza o barca ducind un cadavru si un nou-nascut. Incalcindu-si principiile, Tom si Isabel decid sa pastreze copilul, considerindu-l un dar de la Dumnezeu. Dupa doi ani, cind se intorc pe continent, descopera ca hotarirea luata le-a schimbat iremediabil destinele.

 „O minunata poveste a iubirii si a pierderii, a dreptatii si a raului, a ceea ce oricare dintre noi ar face pentru cel iubit.” (The Boston Globe)

Parinoush Saniee - Tatăl celuilalt copil

Traducere din limba persana de Cristina Ciovarnache.

Parinoush Saniee s-a născut în Teheran, în 1949, într-o familie de intelectuali înstăriti, a absolvit Facultatea de Psihologie şi este sociolog si psiholog. A debutat cu Cel care ma asteapta, care i-a adus in anul 2010, in Italia, Premiul Giovanni Boccaccio pentru cel mai bun autor strain - un roman interzis de două ori şi cea mai vândută carte a tuturor timpurilor în Iran . Tatal celuilalt copil este cel de-al doilea roman al său.

Romanul  contureaza, prin ochii a doua personaje, viata unei familii iraniene tipice din clasa de mijloc, in care fiecare sufera, intr-un fel sau altul, sub povara rolului pe care i-l impune traditia. Tatal lui Shahab, Naser, este convins ca datoria sa fata de familie se limiteaza la a-i asigura confortul material, ignorind nevoile afective ale sotiei si copiilor. Maryam, mama lui Shahab, este nevoita sa isi sacrifice viata profesionala pentru a se ocupa de casa si de cei trei copii, iar sentimentele de neimplinire care o macina ii umbresc viata de familie. In momentul in care mutenia lui Shahab este interpretata de adultii din jur drept simptom al deficientelor mintale, neajunsurile existente intre membrii familiei se acutizeaza tot mai mult. Shahab isi pierde treptat increderea in sine, ajungind la concluzia ca a esuat in datoria filiala si ca nu este, de fapt, copilul tatalui sau.

„Una dintre primele mele amintiri este o zi fierbinte de vara in care mergeam de mina cu tatal meu si pe linga noi a trecut un camion plin cu oameni care strigau diverse lozinci. N-am sa uit niciodata sentimentul pe care l-am avut cind o lacrima de-a tatei mi-a cazut pe mina.” (Parinoush Saniee)

 

Margaret Mazzantini - Nimeni nu se salvează singur

Traducere din limba italiana de Gabriela Lungu.

Margaret Mazzantini (n. 1961) este o scriitoare şi actriţă italiană. Între altele, este autoarea bestsellerului Nu te misca, cu peste doua milioane de exemplare vândute, tradus in 35 de limbi si ecranizat, cu Penelope Cruz in rolul principal. Nimeni nu se salveazasingur este un roman curajos despre obstacolele iubirii.

„Delia si Gaetano erau cindva un cuplu. Acum trebuie sa invete sa-si uite, fiecare, perechea si deprinderile. Stau amindoi intr-un restaurant, la putin timp dupa ce au distrus ceea ce fusese o familie. Delia si Gaetano sint inca tineri – au treizeci si ceva de ani, o virsta la care poti s-o iei oricind de la capat. Ar vrea sa se impace, insa problemele din trecut, revelate in flashbackuri succesive, ii bintuie. Dar unde au gresit? Problema e ca nici unul nu stie. Pasiunea de la inceput si furia de la sfirsit sint inca la fel de prezente. Crescuti intr-o epoca in care totul pare sa fi fost deja spus, schimba intre ei cuvinte ce nu reusesc sa dea glas singuratatii, dorintelor lor, pentru ca traiesc in confuzia unui soi de analfabetism afectiv. Povestea unui cuplu ca multe altele, un cuplu ca noi, contemporan cu noi.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO