Ziarul de Duminică

Proză la Casa de Pariuri Literare/ de Ziarul de duminică

Proză la Casa de Pariuri Literare/ de Ziarul de duminică

Autor: Ziarul de Duminica

10.09.2015, 23:53 42

Anatol Moraru – Confidenţa unui loser

Volum de proză scurtă, apărut în colecţia Falanga basarabeană, coordonată de Dumitru Crudu. Anatol Moraru a debutat la 44 de ani, cu un volum de nuvele, apoi a publicat un roman si acum iar proză scurtă, prima la o editură bucureşteană.

„Confidenţa unui loser – spune editura – e o altă cronică existenţială a oraşului provincial şi, îndeosebi, o scanare a lumii campusului cu tipologiile şi situaţiile ei reale. Factologia volumului mai conţine şi alte realităţi întâmplate în ţara dintre râuri. Implicarea biograficului în şantierul textului e frecventă. Personajele trăiesc, sub măştile ironiei şi ale ludicului, drame existenţiale complexe.”

 

Dan Sociu – Combinaţia

Roman. Volum nominalizat la Gala Tinerilor Scriitori – Secţiunea Tânărul Prozator al Anului 2012. Poetul Dan Sociu este un fel de caz al litearturii române. E cunoscut pentru perioadele sale lungi de beţie şi droguri, dar şi pentru talentul deosebit. („Încă nu ştiu dacă scriu mai bine sau mai plictisitor – declara el după ce a trecut la abstinenţă. Mi se pare că, uneori, scriu prea introvertit, afectat. Pe de altă parte, e ceva mai bun în poezia mea acum, mai melancolic. Am şapte ani de când m-am lăsat de băut. Este o perioadă complicată prin care treci – şi chimic, fizic, şi social, emoţional. Te separi de lume.”) A scris poezie, mai ales, dar şi proză, cum e cartea de faţă.

„Sociu – scrie Costi Rogozanu pe coperta a patra – ia la grămadă  realităţile imediate politice, sociale şi le sintetizează cu tupeu, grăbit, fără scrupule într-un text intens care ar putea trece rapid în film sau chiar într-un clip pe YouTube. Sociu face ca un analist bancar (neplătit) simulări de prăbuşire socială, caută să vadă încotro merg naţionalismele, extremismele creştinoide, ezitările middle-class-ului de azi, le pune într-un viitor apropiat şi obţine un efect Houellebecq într-un Bucureşti extrem de autentic. Cum se face trecerea de la extremismul de terasă, de la îmbenzinarea retorică, la fapte, la omor, la organizare, aici joacă tare Sociu şi câştigă cu o poveste credibilă, cu o construcţie solidă. Ştie că ce produce ca scriitor mai poate avea putere doar dacă recâştigă ceva capital din angoasa politică de azi, loc pierdut complet de literatura contemporană.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO