Lanţul de supermarketuri Billa mai deschide cel puţin cinci magazine până la finalul acestui an, urmând a termina 2012 cu 10 unităţi noi şi cu un total de 71 de supermarketuri.
În pofida evoluţiei negative a consumului în ultimii ani jucătorii din comerţul modern au continuat să deschidă magazine pe bandă rulantă, ba mai mult au construit şi inaugurat într-un ritm chiar mai alert decât în perioada de boom.
Printre motivele care au stat în spatele acestui proces investiţional se numără reducerea preţurilor la terenuri şi scăderea chiriilor.
Aceasta a fost de asemenea o strategie adoptată de companii pentru a-şi menţine afacerile la un nivel relativ similar celui de dinainte de criză. În acest context, de la începutul crizei până în prezent reţeaua de supermarketuri Billa şi-a dublat numărul de magazine până la 66.
La intrarea pe piaţă magazinele Billa aveau suprafeţe de vânzare de 2.500 de metri pătraţi, chiar de cinci ori mai mari decât ale altor supermarketuri din România. În ultimii ani suprafeţele s-au redus până la 500 mp. Compania caută în special spaţii în centrele oraşelor, de aceea s-a orientat spre suprafeţe mai mici, acestea fiind cel mai des disponibile în zonele căutate de Billa.
Un magazin Billa construit de la zero costă până la 2 mil. euro. Pentru magazinele în spaţii închiriate suma variază însă în funcţie de suprafaţă.
Billa a terminat anul trecut cu afaceri de 266 mil. euro, în scădere cu circa 2% comparativ cu 2010. Pentru acest an reprezentanţii lanţului au anunţat o creştere a businessului fără a oferi însă cifre.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels