Auto

Chevrolet Cruze SW: tot mai aproape de Opel

Chevrolet Cruze SW: tot mai aproape de Opel

Autor: Bogdan Alecu

28.01.2013, 00:05 1235

Sedanurile compacte au început în ultimii ani să piardă tot mai mult teren în faţa versiunilor hatchback pe măsură ce mulţi au realizat că acestea sunt mai practice, în special în traficul urban. Şi cine doreşte acum un hatchback dar cu un portbagaj de sedan are ca alternativă break-urile compacte, tot mai numeroase atât pe piaţa europeană, cât şi pe cea locală.

Cruze SW este cea de-a treia versiune de caroserie pentru modelul compact al constructorului american şi este produs în Coreea de Sud, după sedan şi hatchback. Acesta are avantajul unui design sportiv care reuşeşte să "camufleze" un portbagaj de 500 de litri, suficient de mare pentru o familie chiar şi cu doi copii. Podeaua portbagajului are o lungime de 1.024 mm în configuraţia standard şi atunci când scaunele spate sunt pliate, poate fi transportată o încărcătură cu un volum de aproximativ 1.478 de litri, până la plafonul autovehiculului.

Pe măsură ce Chevrolet lansează modele noi, deja începe să se observe o avansare în ceea ce priveşte calitatea, dar şi o asemănare tot mai mare cu modelele Opel. Spre exemplu, pe Cruze se poate observa imediat volanul foarte asemănă­tor cu cel al unui Opel şi la fel în cazul sistemului de infotainment care preia grafica şi modul de control de pe modelele constructorului german, şi el parte a General Motors. Pe de altă parte, la capitolul finisare Chevrolet încă mai trebuie "optimizat", finisajele încă necesitând mici îmbunătăţiri.

Spre deosebire de varianta sedan, breakul dispune de două motorizări suplimentare - un motor pe benzină supraalimentat de 1,4 litri şi 140 CP preluat de la Opel pe care l-am şi testat, şi un diesel 1,7 CDTi tot de 140 CP.

Spre deosebire de când am testat prima dată acest motor pe gama noului Astra, acum propulsorul pe benzină a fost optimizat pentru obţinerea unui consum mai mic. Spre exemplu, în timpul testului Cruze SW a afişat un consum mediu de 7,3 litri/100 km mergând atât în regim extraurban, unde consumul a scăzut chiar şi sub 6 litri/100 km, cât şi în traficul din Capitală unde a atins aproximativ 8 litri/100 km. În ceea ce priveşte ţinuta de drum, Cruze este plăcut de condus în oraş datorită unei suspensii confortabile şi unei direcţii mai plăcute, dar aceste elemente influenţează uşor sportivitatea maşinii în extraurban.


Chevrolet Cruze SW

Propulsie: supraalimentat, benzină, L4, 1.364 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală cu şase trepte, 140 CP la 6.000 rpm, 200 Nm la 1.850 rpm.

Performanţe: 0-100 km/h 9,5 s, viteză maximă 200 km/h, consum mediu 5,6 l/100 km, emisii CO2 131 g/km.

Preţ model testat: 20.720 € cu TVA

Plus: interior spaţios, portbagaj mare, echipare superioară

Minus: direcţie uşor imprecisă

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO