Auto

DSV Road: România începe să se pregătească pentru folosirea camioanelor electrice. Mihai Teodorescu, country general manager road România şi sustainability ambassador în cadrul DSV Road: În viitorul apropiat pot fi instalate staţii de încărcare atât în depozite, cât şi în garajele transportatorilor.

Mihai Teodorescu, country general manager road România şi sustainability ambassador în cadrul DSV Road: În viitorul apropiat pot fi instalate staţii de încărcare atât în depozite, cât şi în garajele transportatorilor. Cea mai eficientă variantă pentru încărcarea camioanelor electrice rămâne perioada de staţionare a acestora în depozite pe perioada de descărcare/încărcare a mărfurilor, iar o opţiune pentru încărcare completă a vehiculelor electrice este atunci când acestea ajung la bază, opţiuni care vor permite folosirea continuă a camioanelor pentru opt ore.

Mihai Teodorescu, country general manager road România şi sustainability ambassador în cadrul DSV Road: În viitorul apropiat pot fi instalate staţii de încărcare atât în depozite, cât şi în garajele transportatorilor. Cea mai eficientă variantă pentru încărcarea camioanelor electrice rămâne perioada de staţionare a acestora în depozite pe perioada de descărcare/încărcare a mărfurilor, iar o opţiune pentru încărcare completă a vehiculelor electrice este atunci când acestea ajung la bază, opţiuni care vor permite folosirea continuă a camioanelor pentru opt ore.

Autor: Bogdan Alecu

31.08.2023, 18:45 97

Până în 2030, România va fi pregătită pentru folosirea camioanelor electrice pentru transportul de mărfuri la nivel naţional, nu doar la nivel local. În acest sens, 30% din transportul de mărfuri din România poate fi făcut cu ajutorul camioanelor electrice în următorii şapte ani, potrivit estimărilor DSV Road, a treia cea mai mare companie de transport de mărfuri din Europa. Astfel, reprezentanţii companiei estimează că 3 din 10 camioane pentru activitatea de transport de mărfuri în România vor fi camioane electrice, odată ce vor fi făcute investiţii în implementarea de staţii de încărcare în centre logistice.

„România încă nu este pregătită complet pentru folosirea camioanelor electrice pentru transportul de mărfuri, însă a început să facă paşi în această direcţie, urmând trendul din Europa. Momentan nu sunt diferenţe mari între ţara noastră şi alte ţări din Europa la capitolul camioane electrice, urmând ritmul de adaptare internaţional. De altfel, nicăieri în lume nu este încă dezvoltat transportul cu camioane electrice, în contextul în care momentan autonomia unui camion electric este de 200-500 km. Din acest punct de vedere, camioanele electrice nu pot fi folosite pe distanţe lungi, pentru transport internaţional, ci doar pentru distribuţie, pe distanţe scurte“, a spus Mihai Teodorescu, country general manager road România şi sustainability ambassador în cadrul DSV Road.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO