Auto

Exclusiv online: In ce tari din Europa se platesc cele mai mari taxe pentru masini?

Exclusiv online: In ce tari din Europa se platesc cele mai mari taxe pentru masini?
27.05.2010, 20:19 6351

Tarile din Europa de Vest practica taxe care pot ajunge chiar lade doua ori valoarea masinii, in timp ce in Romania acestea sunt decel mult 10.000 de euro, si atunci in cazul unor masini cu preturide peste 200.000 de euro.

Danemarca (taxa de prima inmatriculare de 105% din valoareamasinii, pentru automobilele cu pret de sub 10.600 de euro, si panala 180% pentru cele mai scumpe de 10.600 de euro), Finlanda (taxade prima inmatriculare cuprinsa intre 12,2% si 48,8% calculata infunctie de pret si emisiile de dioxid de carbon), Grecia (taxacalculata in functie de capacitatea cilindrica, cuprinsa intre 5%si 50% din pretul de achizitie), Irlanda (in functie de emisiile dedioxid de carbon, intre 14 si 36% din pret) si Slovenia (taxa intre1 si 13% din pretul masinii) sunt tarile cu cele mai mari taxepentru masini din Europa. Astfel, in Finlanda spre exemplu, un FordMondeo obisnuit se vinde chiar si cu peste 45.000 de euro, in timpce aceeasi masina costa sub 20.000 de euro.

Statul roman colecteaza anual 150 mil. euro din impozite pentrucele 4,2 mil. masini din parcul auto national, de aproape sapte orimai putin decat Grecia, tara cu un parc auto similar si de 70 deori mai putin decat Danemarca, care are doar 2 milioane de masini,potrivit statisticilor Asociatiei Constructorilor Europeni deAutomobile (ACEA).

In Grecia, se incaseaza anual aproape 820 mil. euro din impoziteanuale pe masini. n total, daca se adauga toate taxele siimpozitele directe si indirecte, in Grecia se colecteaza 5,7 mld.euro anual, potrivit datelor ACEA. Acestea includ si accizelepentru combustibili, taxele pentru inmatriculare si taxe pecomponente si accesorii.

Explicatia acestor diferente este impozitul auto extrem de redusdin Romania, in medie de 37 de euro pe masina, comparativ cucelelalte tari europene comparativ cu 200-300 de euro in celelaltetari europene, precum si necalcularea impozitului in functie denivelul de poluare.

Ministerul Mediului avea in plan inlocuirea taxei de poluare,platita atunci cand se inmatriculeaza pentru prima data unautoturism in Romania, cu un impozit anual, dupa principiul"poluatorul plateste". Momentan, aceasta decizie este amanata.

Din impozite auto anuale, cele mai mari incasari sunt inDanemarca, de 9,6 mld. euro, in conditiile unui parc auto de aprope2 milioane de masini, in timp ce Germania colecteaza cele mai marivenituri din urma industriei auto, de 80 mld. euro, din impoziteauto, taxe pe combustibili sau taxe pe componente si accesorii.Germania este in acelasi timp si cea mai mare piata auto dinEuropa, cu un volum anual de vanzari de peste 3,2 mil. masini si unparc auto care depaseste 40 de milioane de masini.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24