Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut cu 26% în martie 2024 faţă de perioada similară a anului trecut, până la un total de 9.156 de unităţi, potrivit datelor de la poliţie, iar de această dată declinul se regăseşte şi în cazul maşinilor electrificate. Autoturismele „electrificate“ au o scădere de 9%, realizând o cotă de piaţă de 23,9% din care autoturismele pur electrice înregistrează o scădere de 35,9%, realizând o cotă de piaţă de 7,4%, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Până acum, susţinute de cele mai mari prime din UE, electricele erau „pe plus“, datorită unui bonus de peste 10.000 de euro. La nivel de T1 înmatriculările de electrice, hibride şi hibride plug-in sunt în continuare pe plus, dar datorită rezultelor din primele două luni, când s-au înmatriculat maşini vândute în decembrie 2023, ultima lună cu bonus de 10.000 de euro.
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna martie a acestui an motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină înregistrează o scădere de 39,1% faţă de perioada similară din 2023, ajungând astfel la o pondere de 58,4%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel plus mild hybrid diesel, acestea înregistrează o creştere de 24.9% şi deţin o cotă de 17,7% din total.