Auto

Noul Porsche 911 vine în decembrie pe piaţa locală de la 97.600 de euro - GALERIE FOTO

Noul Porsche 911 vine în decembrie pe piaţa locală de la 97.600 de euro - GALERIE FOTO

Noul Porsche 911 vine în decembrie pe piaţa locală de la 97.600 de euro

Autor: Bogdan Alecu

24.08.2011, 11:02 450

Porsche Inter Auto, dealerul şi importatorul mărcii Porsche pe piaţa locală, va lansa noua generaţie a lui 911 în România la începutul lunii decembrie a acestui an cu un preţ de 97.560 de euro cu TVA pentru versiunea de bază 911 Carrera şi de 112.847 de euro pentru Carrera S, modelele urmând a fi lansate oficial în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt de luna viitoare.

Caroseria complet nouă, uşoară, este realizată dintr-o combinaţie de aluminiu şi oţel, contribuind în mod semnificativ la reducerea de greutate de până la 45 de kilograme, în condiţiile rigidităţii îmbunătăţite. Optimizarea caracteristicilor aerodinamice - inclusiv prin eleronul posterior mai lat, retractabil - măreşte chiar mai mult apăsarea aerodinamică, menţinând totodată valoarea foarte bună a coeficientului de aerodinamicitate.

Ampatamentul mărit cu 100 de milimetri şi înălţimea redusă formează, împreună cu jantele de 20", baza aspectului atletic. Totodată au fost menţinute dimensiunile compacte, specifice maşinilor sport. Aripile evazate, caracteristice modelului 911 pun în evidenţă ecartamentul frontal mai mare, mulţumită căruia noul 911 Carrera se aşează şi mai ferm pe şosea. Oglinzile exterioare, remodelate, sunt poziţionate pe marginea superioară a portierei şi nu, ca până acum, în triunghiul oglinzii. Această repoziţionare nu este avantajoasă doar din punct de vedere aerodinamic, ci accentuează şi noua linie a design-ului şi impresia vizuală de lăţime.

Pentru a completa design-ul exterior modern, designerii de la Porsche au conceput un interior a cărui arhitectură se inspiră din cea a modelului Porsche Carrera GT. şoferul este integrat acum chiar mai bine la bordul maşinii, graţie consolei centrale elevate frontal, la care, specific maşinilor de curse, maneta schimbătorului de viteze sau a selectorului de viteze este poziţionată mai sus, mai aproape de volan. La fel ca la exterior, şi în interior se regăsesc elemente Porsche clasice: cele cinci instrumente rotunde de bord, dintre care unul este un display multifuncţional de înaltă rezoluţie, turometrul dispus central şi contactul aflat în stânga volanului.

Toate versiunile înregistrează valori de consum sub 10 litri de combustibil pentru 100 de kilometri. Spre comparaţie cu modelul precedent, consumul şi emisiile au fost reduse cu până la 16 %. Aceasta este posibil mulţumită, de exemplu, sistemelor şi funcţiilor precum Auto-Start-Stop, managementul termic, recuperarea energiei de frânare, prima transmisie manuală cu 7 viteze din lume şi aşa-numita funcţie "Coasting" în combinaţie cu transmisia automată Porsche-Doppelkupplungsgetriebe (PDK).

Porsche 911 Carrera cu noul motor Boxer de 3,4 litri, cu 350 CP şi cu transmisia opţională PDK înregistrează un consum mediu de 8,2 litri la 100 de kilometri, ceea ce însemnă cu 1,6 l/100 km mai puţin decât consuma predecesorul. Mai mult, cu emisii de CO2 de 194 g/km, este prima maşină sport Porsche care trece sub valoarea de 200 g CO2/km. La fel, şi pentru Carrera S cu motor Boxer de 3,8 litri şi, acum, 400 CP, consumul scade, în ciuda creşterii puterii cu 15 CP. În combinaţie cu transmisia opţională PDK, consumul este cu 14%, respectiv 1,5 l/100 km mai redus, maşina înregistrând un consum de 8,7 l/100 km. Această valoare corespunde unor emisii de CO2 de 205 g/km. Totodată, pentru ambele motoare, au fost optimizate performanţele dinamice. Carrera S cu PDK accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde. Cu pachetul opţional Sport Chrono, la acţionarea butonului Sport Plus, pentru acest sprint sunt necesare doar 4,1 secunde. Carrera cu PDK are nevoie de numai 4,6 secunde (Sport Plus 4,4 secunde) pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24