Auto

Rafinament japonez pentru segmentul business

Rafinament japonez pentru segmentul business

Pretul unui Lexus IS 250 in Romania porneste de la aproximativ 33.100 de euro pentru versiunea de echipare Classic

21.03.2007, 20:15 24

Un sedan de lux cu influente sportive a carui imagine nu se va perima in urmatorii ani. Iata prima impresie care o lasa un automobil creat de un constructor concentrat pe detalii si nu numai - Lexus IS 250.
Lansat la nivel mondial in primavara anului trecut, noua generatie de IS a inceput sa fie comercializata in Romania din luna octombrie si a reusit sa vanda pana la 1 ianuarie, impreuna cu vechea versiune, 13 unitati. Cu toate ca Inchcape Motors, importatorul din Romania, estimeaza vanzari de circa 25 de modele, este posibil ca acestea sa fie depasite dat fiind ca deja in primele doua luni au fost livrate alte 6 unitati.
Se pare ca modelul a crescut in toate privintele. Pe langa o atentie deja cunoscuta pentru finisaje, versiunea lansata in 2006 este cu 8,9 centimetri mai lunga si cu
6 centimetri mai lata decat predecesorul sau. Si aspectul este mult mai lin, mai simplu si in acelasi timp agresiv. Cauza principala este lipsa slot-urilor exterioare pentru cheie. Cu cheia in buzunar senzorii masinii detecteaza soferul, iar prin simpla apasare a manerului in forma de sageata, usa se deblocheaza.
IS poate fi comandat deocamdata in Romania doar cu o singura motorizare, pe benzina, V6 de 2,5 litri si 204 cai-putere, dar cu doua cutii de viteze, automata sau manuala in sase trepte. Pentru a mentine o trecere lina in plaja larga de trepte de viteza, motorul foloseste tehnologia VVT-i, care ajusteaza automat admisia de aer si combustibil in functie de stilul de condus si turatia dorita. In viitorul apropiat va fi disponibila si versiunea diesel de 2,2 litri.
Pretul unui Lexus IS 250 in Romania porneste de la aproximativ 33.100 de euro, pentru versiunea de echipare Classic, si ajunge pentru versiunea Luxury cu cutie manuala, testata de noi, la ceva mai mult de 45.800 de euro cu toate taxele incluse.
Pe drum, cuplul de 280 de Newton/ metru se simte doar in jurul unei turatii de 5.000 de rotatii pe minut, lucru normal de altfel pentru motoarele japoneze. Chiar daca a fost un V6 alimentat cu benzina, am reusit sa obtinem, intr-un test drive de aproximativ 700 de kilometri cu traseu urban si extraurban, un consum de 11 litri/100 de kilometri.
Singurul dezavantaj al sistemului de propulsie, in totalitate sportiv cand pedala acceleratiei este apasata ambitios, este ambreiajul, cu o cursa destul de lunga pentru o limuzina, dar cu un punct fix de eliberare al puterii precum al unui compact napadit de foarte multi cai-putere.
Directia in schimb este foarte exacta cu o manevrabilitate de invidiat, lucru foarte util la viteze superioare si la viraje stranse abordate sportiv.
Vorbind de viraje, o armata intreaga de sisteme contribuie cand este vorba de siguranta activa. Este vorba de PCS, ACC, HID, EBD si ABS, BAS, TRC si VSC. N-ati inteles mai nimic? Sa elaboram. Sistemul PCS, de siguranta inaintea ciocnirii, maximizeaza siguranta personala, ACC adapteaza viteza masinii in tandem cu cea a vehiculului din fata, iar HID elibereaza mai multa putere din farurile cu xenon.
Sistemele EBD si ABS distribuie electronic forta de franare si urmaresc ca rotile sa nu se blocheze si completeaza BAS, adica asistenta la franare. Urmeaza TRC, bineinteles sistemul de gestiune al tractiunii, si sistemul VSC, care impreuna cu suspensiile sport ce asigura o distributie egala a celor doua tone pe ambele punti, asigura controlul stabilitatii masinii. Nici la siguranta pasiva japonezii n-au neglijat pasagerii. Pe langa airbag-urile frontale, laterale si cele de tip cortina, toate cu eliberare in doua trepte, Lexus IS este echipat si cu airbag-uri pentru genunchii soferului si ai pasagerului din dreapta, pe langa uzualele centuri de siguranta cu pretensionare.
Elementele de siguranta pasiva sunt insa al doilea lucru pe care il observa pasagerii la intrarea in automobil. Pornirea se face prin simpla apasare a unui buton, in timp ce cheia sta linistita in buzunar. Scaunele acoperite cu piele, sunt dotate cu trei memorii pentru sofer si pasager si suplimentar cu climatizare automata. Pe langa piele, lemnul si aluminiul sunt prezente la interior, in consola centrala si detaliile de pe portiere. De asemnea consola centrala adaposteste un sistem de gestionare prin comanda vocala a sistemelor ce echipeaza Lexus IS250. Optiunile multimedia si de navigatie nu te lasa deloc sa te plictisesti. Modelul este echipat cu un sistem audio cu 14 difuzoare ce ofera o acoperire completa atunci cand pe monitor ruleaza un film. Cu ajutorul monitorului central, cu touch screen, poate fi gestionat si modulul de climatizare, cel audio, de informare si de navigatie.
Tot pe monitor sunt oferite si imaginile pentru asistenta la parcare preluate de camera video montata in usa portbagajului, dat fiind ca luneta spate nu ofera o vizibilitate destul de completa.
Navigatia este diponibila insa doar pentru tarile Europei de Vest, sistemul de ghidare al Lexus IS 250 nesuportand alte sisteme GPS disponibile in piata.
Ajungand si la spatiile de depozitare, acestea sunt prezente incepand cu portierele, cu suport desenat pentru sticle, si pana la compartimentele din cotiere. Cotiera dintre locurile pasagerilor din spate poate fi pliata pentru a face loc prin fanta de comunicare cu portbagajul chiar si unei perechi de schiuri. Capacitatea portbagajului ajunge la 378 de litri.
Principalii concurenti ai Lexus IS 250 sunt Alfa Romeo 159, Audi A4, seria 3 de la BMW, Honda Accord, Jaguar X-Type, Mercedes C Class, SAAB 9-3, Volvo S60.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24