Auto

Volkswagen CC, noua interpretare premium a segmentului mediu

Volkswagen CC, noua interpretare premium a segmentului mediu

Autor: Bogdan Alecu

20.02.2012, 00:04 1597

CC-ul de la Volkswagen renunţă la apelativul Passat şi devine model de sine stă­tă­tor odată cu faceliftul. Mai mult, CC-ul a fost acum ridicat în grad şi reamplasat în gamă peste Passat şi sub Phaeton, fiind considerat acum un model premium.

Această repoziţionare s-a făcut în contextul în care VW deţine în portofoliu un model de clasă medie şi unul de lux, însă niciunul între acestea. Astfel, noul CC poate fi considerat cel mai "premium" VW de până acum, desigur, fără a lua în calcul Phaeton sau Touareg. In­diferent unde s-ar afla, un CC iese imediat în evi­den­ţă - întâi prin grila cromată a radiatorului după care prin linia profilului. Iei loc la bord şi imediat recunoşti că este un Volkswagen - de la volan la sistemul multi­me­dia şi apoi la meniul computerului de bord. Dar avem acum in­serţii de aluminiu satinat şi un design în ton cu ex­te­rio­rul dinamic. Am observat rapid izolarea fonică foarte bună şi scaunele sport disponibile acum pentru întreaga gamă.

Partea frontală este o reinterpretare a liniilor pe care Volkswagen le foloseşte în ultimii trei ani, iar CC a pre­luat în stil propriu de la Passat-ul clasic grila sobră şi farurile care folosesc acum LED-uri pentru ilu­mi­na­rea diurnă. Spatele păstrează forma alungită a sto­pu­rilor, dar aspectul acestora a fost reconfigurat în ton cu ti­parul gamei. Ceea ce contează însă cel mai mult este mo­dul în care CC-ul te face să te simţi la volan. Motorul TDI de 2,0 litri şi 170 CP răspunde ferm la comenzi, tran­smisia DSG schimbă treptele extrem de repede, iar "co­loana so­noră" oferită de evacuare este foarte plă­cu­tă auzului, cu toate că discutăm despre un diesel. Mai mult, direcţia este fermă şi precisă, fiind uşor de ma­ne­vrat în traficul urban aglomerat, cât şi atunci când se "pi­lo­tează" mai sportiv. Consumul mediu indicat de com­puterul de bord a fost de aproximativ 7 litri/100 km, în condiţiile în care o bună parte din test s-a derulat în oraş.

Echiparea standard s-a îmbogăţit acum cu farurile bi-xenon, alături de sistemul care detetectează oboseala şo­fe­rului şi sistemul audio RCD 310. Sistemele Lane Asist şi Side Assist asigură un grad mai ridicat de sigu­ran­ţă, la fel ca şi sistemul de recunoaştere a semnelor de circulaţie.

Volkswagen CC

  • Propulsie: L4, 1.968 cmc, tracţiune faţă, transmisie automată şase trepte, 170 CP la 4.200 rpm, 350 Nm la 1.750 rpm.

  • Performanţe: 0-100 km/h 8,6 s, viteză maximă 227 km/h, consum mediu 4,9 l/100 km, emisii CO2 129 g/km.

  • Preţ: N/A

  • Plus: Design, sportivitate, consum scăzut

  • Minus: Era de preferat un nou sistem multimedia

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO