Allianz-Ţiriac, cel mai mare asigurător local până anul trecut, şi-a îmbunătăţit rezultatul financiar de la jumătatea anului, în condiţiile în care a raportat un profit operaţional consolidat de 51,7 mil. lei (11,6 mil. euro), în creştere cu aproape 30% faţă de primul semestru din 2015.
Profitul operaţional a avansat mai repede decât primele brute subscrise, care s-au situat la 598 mil. lei (134 mil. euro), adică o creştere de 13% comparativ cu prima jumătate a anului trecut.
Cea mai mare parte a afacerilor Allianz (aproximativ 90%), echivalentul a 536 mil. lei, a venit din vânzarea de poliţe generale. Dominante în cadrul asigurărilor generale sunt poliţele auto - RCA şi Casco - care reprezintă 70% din portofoliu. Potrivit reprezentanţilor Allianz, segmentul asigurărilor auto a fost susţinut de creşterea accelerată a vânzărilor de poliţe RCA. Compania a evitat să precizeze însă valoarea primele subscrise pe RCA în primele şase luni ale anului.
Allianz-Ţiriac este o companie compozită, ceea ce înseamnă că pe lângă asigurări generale vinde şi poliţe de viaţă. Businessul cu asigurări de viaţă este marginal însă, ponderea vânzărilor în total afaceri fiind de numai 10%.
Începând cu luna viitoare Allianz-Ţiriac va avea un nou CEO, respectiv Virgil Şoncutean, iar actualul şef Remi Vrignaud va prelua conducerea cancelariei directorului general al grupului.