Bănci și Asigurări

Allianz-Tiriac, Asiban, Ardaf, BT Asigurari si Asitrans investesc 8 mil. euro in publicitate

14.06.2006, 00:00 9

Companiile de asigurari investesc in acest an milioane de euro in publicitate si alte actiuni de marketing, cum ar fi sponsorizarile si participarea la diverse conferinte sau expozitii.

Cel mai mare jucator de pe piata asigurarilor, Allianz-Tiriac, si-a bugetat cheltuieli de promovare nete de peste doua milioane de euro.

"Mai mult de jumatate din aceasta suma este investita in publicitate, restul banilor fiind alocati participarilor la conferinte, sponsorizarilor sau programelor de comunicare interne si cu partenerii de afaceri", spune Marius Onofrei, directorul de comunicare al Allianz-Tiriac.

Cheltuielile cu promovarea imaginii companiei si a produselor reprezinta circa 0,5% din cheltuielile totale ale asiguratorului. Allianz-Tiriac a inregistrat prime brute subscrise de 80 de milioane de euro in primul trimestru.

ING Asigurari de Viata, cea mai mare companie de pe piata de profil, a inceput o campanie publicitara de mare amploare in acest an, insa reprezentantii companiei nu au dat detalii despre aceasta. ING Asigurari a raportat prime brute subscrise de 30,7 milioane de euro la trei luni.

Asiban, a cincea companie de pe piata asigurarilor generale si a asigurarilor de viata in primul trimestru, va cheltui in cursul acestui an 2 milioane de euro (cheltuieli nete) pentru promovare.

"Jumatate din acest buget a fost contractat deja. Bugetul de publicitate este mai mare decat in anii precedenti, avand in vedere ca in acest an se implinesc zece ani de cand a fost infiintata compania", a declarat Dumitru Ceraceanu, directorul general al Asiban.

El spune ca 60-70% din banii pentru publicitate sunt cheltuiti in campaniile RCA din ianuarie si iunie.

Actionarii Asiban sunt BCR, BRD - SocGen, Banca Transilvania si CEC, cu pachete de cate 25%. Compania a raportat pentru primele trei luni ale anului subscrieri de 30 de milioane de euro.

BT Asigurari, companie membra a grupului financiar Banca Transilvania, va aloca in acest an 4% din primele brute subscrise pentru actiuni de marketing, adica circa doua milioane de euro, la fel ca Allianz-Tiriac sau Asiban.

"Vom participa la cele mai importante evenimente nationale expozitionale pentru piata auto, avand in vedere ca 67% din portofoliul companiei le detin asigurarile auto, precum si la evenimente specifice industriei asigurarilor si pietei financiare", spun oficialii BT Asigurari.

De asemenea, asiguratorul va investi intr-o campanie TV pentru promovarea politelor RCA.

"Planificam o noua campanie publicitara pentru televiziune la nivel national, asa cum a fost campania din luna decembrie 2005 pentru asigurarea obligatorie de raspundere civila auto, derulata pe cinci posturi de televiziune nationale", explica reprezentantii companiei. Ei spun ca analizeaza posibilitatea colaborarii cu o firma de consultanta pentru realizarea unui studiu de piata privind imaginea brandului BT Asigurari in randul publicului tinta.

Ardaf, companie de asigurari cu afaceri de 22 de milioane de euro in primele trei luni, va cheltui in acest an un milion de euro pentru a-si face publicitate. La fel ca in cazul celorlalte companii de asigurari, majoritatea banilor vor fi alocati pentru promovarea politelor de asigurare obligatorie de raspundere civila auto.

Si compania de asigurari generale Asitrans a investit mult in actiuni publicitare pentru asigurarile RCA, fapt care s-a reflectat in evolutia vanzarilor. Asiguratorul are un buget de publicitate de 600.000 de euro pentru acest an. angela.placinta@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO