Vânzările de asigurări auto facultative (Casco), businessul cel mai lovit de criză al asigurătorilor locali, nu reuşesc să găsească din nou calea spre creştere, şi acest lucru în condiţiile în care piaţa de leasing, factorul de creştere accelerată pentru segmentul Casco în perioada de dinainte de 2008, şi-a reluat avansul.
Volumul primelor brute subscrise de asigurătorii locali pe segmentul Casco ajungea la finalul lunii martie a acestui an la 405 milioane de lei (91 mil. euro), un nivel similar cu cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor agregate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).
Stagnarea vânzărilor de poliţe Casco de anul trecut vine în condiţiile în care piaţa de leasing, principala sursă de business pentru asigurătorii Casco, a crescut în primele trei luni ale anului cu 30%, până la 456 milioane de euro.
În timp ce piaţa de leasing recuperează terenul pierdut în criză, piaţa asigurărilor Casco nu face paşi în această direcţie, vânzările menţinându-se la jumătate faţă de nivelul înregistrat în 2008-2009, când în trei luni ajungeau la 800 de milioane de lei, iar anual se ridicau la circa 3 miliarde de lei. De altfel, în 2008-2009, vânzările de poliţe Casco erau dominante în portofoliile companiilor de asigurări generale, în condiţiile în care ponderea acestora era de circa 40%, în timp ce poliţele auto obligatorii (RCA) reprezentau circa o treime din total. În prezent asigurările RCA au ajuns să reprezinte jumătate din vânzările totale de asigurări generale, în timp ce ponderea asigurărilor auto facultative s-a contractat la 20%.