ING Bank, sucursala locală a grupului olandez cu acelaşi nume, lucrează în prezent la introducerea funcţionalităţii de deschidere a unui cont bancar 100% online pentru persoanele fizice prin intermediul platformei de internet banking, serviciul urmând să fie disponibil anul viitor, a declarat Robert Anghel, head of mobile payments în cadrul ING Bank România.
„Următoarea funcţionalitate pe care o vom introducere va consta în posibilitatea deschiderii unui cont 100% online. Vrem să oferim clienţilor posibilitatea de a avea o relaţie 100% digitală cu banca“, explică Robert Anghel.
Totodată, Vlad Stănilescu, head of digital channels, spune că obiectivul ING este de a crea „o bancă într-o aplicaţie“.
Serviciul de deschidere a unui cont 100% online este disponibil din luna decembrie a acestui an la BCR, cea mai mare bancă locală după active. În timp ce ING lucrează la această funcţionalitate, BCR lucrează la introducerea plăţii cu mobilul, serviciul care este disponibil la ING din vara acestui an şi s-a bucurat de o „rată spectaculoasă“ de adopţie potrivit reprezentanţilor ING Bank. Pe de altă parte, BT a fost prima bancă care a permis plata cu mobilul în luna ianuarie 2018.
Tot mai multe bănci au început să facă paşi consistenţi în direcţia digitalizării, ceea ce a determinat o creştere a competiţiei.