Bănci și Asigurări

BCR are mai puţine carduri de credit, dar sumele rulate sunt mai mari

BCR are mai puţine carduri de credit, dar sumele rulate sunt mai mari

Igor Zganjer spune că piaţa cardurilor de credit se va dezgheţa abia în 2012

Autor: Liviu Chiru

02.02.2011, 23:45 68

BCR, cea mai mare bancă locală după activele deţinute, a pierdutuşor teren pe piaţa cardurilor de credit, în condiţiile în careportofoliul său a coborât la 170.000 de unităţi, de la un vârf depeste 190.000 unităţi înregistrat în 2008.

"Numărul de carduri a scăzut, dar volumele au urcat. Toatebăncile se uită acum la calitatea portofoliilor", a spus IgorZganjer, şeful direcţiei carduri din BCR, la o întâlnire cujurnaliştii. El spune că preocuparea tuturor jucătorilor este acumîmbunătăţirea calităţii portofoliului - adică să îşi convingăclienţii să utilizeze mai frecvent cardul la plată - după ce înanii trecuţi accentul fusese pe distribuirea cât mai multorcarduri.

"2011 va fi anul în care motoarele vor fi turate pe creştereacheltuielilor. Abia în 2012 se va deschide piaţa cardurilor, dar şiasta depinde de evoluţia economiei", apreciază Zganjer. Lasfârşitul lunii septembrie 2010 erau pe piaţă 2,19 milioane decarduri de credit valide, în scădere cu 2% faţă de începutulanului, potrivit datelor BNR. Vârful fusese înregistrat în martie2009, când erau active 2,75 milioane de carduri. BCR a creat ocampanie în cadrul căreia permite clienţilor care utilizeazăreţeaua de acceptare - ATM şi POS - să descarce gratuit muzică,utilizând un cod înscris pe chitanţa primită la finalultranzacţiei. Promoţia se desfăşoară între 1 februarie şi 31 mai,banca având un parteneriat încheiat cu Universal Music.

Anul trecut BCR a înregistrat o creştere cu 29% a volumuluioperaţiunilor realizate cu cardurile de debit şi credit pe carele-a emis, iar pentru anul acesta îşi propune un salt de 20%. Bancaoperează o reţea de 2.250 de bancomate şi peste 18.000 de terminalePOS.

Proiect de carduri contactless cu RATB

BCR se pregăteşte să lanseze în perioada următoare carduri carevor permite plăţi de mică valoare "contactless" (fără să fienecesară trecerea cardului prin cititorul POS-ului şi introducereacodului PIN) în cadrul unui parteneriat cu Regia Autonomă deTransport Bucureşti.

"Vom instala câteva sute de POS-uri cu tehnologie contactless înBucureşti", spune Zganjer. Cardurile vor fi emise sub sigla Visa.Banca are un parteneriat mai vechi cu RATB, prin care au fostinstalate POS-uri standard la ghişeele RATB, iar clienţii îşi potreîncărca direct cardurile "Activ" emise de RATB la anumitebancomate ale BCR. Proiecte de plăţi contactless au lansat întrecut şi turcii de la Garanti, în parteneriat cu lanţul derestaurante KFC. Francezii de la BRD au cel mai dezvoltat proiectde plăţi contacless, având parteneriate cu Metrorex şi mai mulţicomercianţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO