Bănci și Asigurări

Cum să faci afaceri de un milion de euro cu o investiţie de câteva sute: vinzi asigurări online

Alexandru Pintilie (foto stânga) este cel care a înfiinţat afacerea de vânzări online, iar Valentin Radu (foto dreapta) a devenit mai târziu asociat

Alexandru Pintilie (foto stânga) este cel care a înfiinţat afacerea de vânzări online, iar Valentin Radu (foto dreapta) a devenit mai târziu asociat

23.06.2010, 19:10 10556

Vânzarea de asigurări online este încă foarte puţin dezvoltatăîn România, doar câteva procente din poliţele totale fiindîncheiate în acest mod, dar există deja antreprenori care au ajunsla afaceri de câteva milioane de euro mizând pe acest sector.

În2006, Alexandru Pintilie, student la ASE, a început o afacere carea depăşit deja pragul de un milion de euro anul trecut, iarestimările pentru anul acesta se ridică la două milioane de euro.Pintilie, acum în vârstă de 25 de ani, este acţionarul majoritar alfirmei Pintilie Broker de Asigurare, care deţine două site-uri devânzări online de asigurări: rca-ieftin.ro şi asigurătorii.ro,ultimul lansat luna aceasta. Firma mai are doi asociaţi: VladDorofte (26 de ani) şi Valentin Radu (29 de ani), care au intratmai târziu în această afacere.

"Amavut ideea aceasta în 2006, eram student şi încercam să fac niştebani. Investiţia iniţială a fost de vreo 700 de euro. La vremeaaceea nimeni nu se gândea la aşa ceva, dacă dădeai căutare peGoogle după asigurări online, nu găseai nimic", povesteştePintilie.

Acumpărat domeniul rca-ieftin.ro în 2006 cu 150 de lei, iar ceva maitârziu a cumpărat şi rcaieftin.ro (care te redirecţionează laprimul site), "la un preţ de 15 ori mai mare".

"Amcumpărat site-ul cu ultimii bani din salariu. Lucram la o companiede brokeraj în asigurări şi le-am propus să vindem poliţe şionline, dar mi-au spus că este foarte devreme pentru aşa ceva înRomânia."

Dupăaceasta, Pintilie şi-a dat demisia şi a început propria afacere.Lansarea site-ului de vânzări de poliţe RCA (răspundere civilă autoobligatorie) nu a fost însă primul lui contact cu lumeaasigurărilor: înainte de aceasta a încercat şi vânzarea de RCA dinmaşini închiriate, parcate în câteva intersecţii din Bucureşti.

Fără bani de labănci

Anultrecut site-ul rca-ieftin.ro a vândut poliţe de 5 mil. lei (primebrute subscrise), dar de profit în adevăratul sens al cuvântului nupoate fi vorba, deoarece toţi banii sunt reinvestiţi, spunePintilie.

Cumfuncţionează site-ul? Cei care vor să cumpere o asigurare RCA intrăpe site, completează mai multe câmpuri cu date personale şi datedespre maşină, după care site-ul le afişează o listă de oferte dela 12 companii (dintr-un total de 13, câte sunt autorizate săpractice această formă de asigurare).

Dupăce face comanda de poliţă, clientul este sunat de un angajat alcall-center-ului care lucrează pentru site pentru a verificaveridicitatea informaţiilor furnizate. Poliţa este emisă şi livratăprin curier rapid sau prin agenţii site-ului în maximum 24 de oreoriunde în ţară, iar plata se poate face online prin card sau înnumerar către cel care o livrează.

Pentru o maşină cumotor de 1,6 litri, o asigurare RCA pentru un an costă între 400 şi1.300 de lei pe an pe site-ul rca-ieftin.ro, în cazul în careasigurarea este încheiată de un şofer din Bucureşti în vârstă de 25de ani.

Alexandru Pintiliespune că cele două site-uri pe care le deţine şi reţeauateritorială a brokerului, formată din opt agenţii situate înBucureşti, au fost dezvoltate numai din resurse proprii, fără aapela la împrumuturi de la bănci.

"Aminvestit până acum aproximativ 500.000 de euro în această afacere,fondurile au venit în mare parte din activitatea noastră.Întotdeauna mi s-au părut scumpi banii de la bănci. Suntem adepţiidezvoltării poate mai încete, dar fără riscuri ulterioare."

12.000 de poliţeRCA vândute prin site de la începutulanului

Înprimii trei ani, site-ul rca-ieftin.ro a funcţionat princolaborarea cu un broker extern, dar în 2009 Pintilie şi cei doiasociaţi ai săi şi-au înfiinţat propria firmă de brokeraj.Aproximativ jumătate din primele intermediate de aceasta vin dinvânzările online.

În2009, compania de brokeraj a intermediat asigurări în valoare de2,1 mil. euro, iar obiectivul pentru acest an se ridică la 4 mil.euro (17,5 mil. lei), 50% din această sumă urmând să fie generatede site.

Dela începutul anului şi până în prezent prin intermediul site-uluiau fost vândute circa 12.000 de poliţe RCA, faţă de 6.000 de poliţeîn tot anul 2009.

"Amavut 550.000 de vizitatori unici pe site în ultimele 12 luni.Creşterea numărului de poliţe vândute se explică prin rata depenetrare a internetului în creştere şi prin faptul că oamenii aumai multă încredere în comerţul electornic. O altă explicaţie stăîn faptul că este criză şi oamenii se uită tot mai atent lapreţuri, mai mulţi apelează acum la brokeri", explică ValentinRadu, asociat şi director de marketing al companiei. Site-ul vindeşi asigurări Casco, dar volumul este redus, în condiţiile în careaceste poliţe se potrivesc mai puţin decât cele RCA pentru vânzareaonline.

Valentin Raduestimează că în 2010 Pintilie Broker va vinde 50.000 - 60.000 depoliţe RCA, din care 25.000 prin intermediul site-ului.

Încearcă să vândăonline şi asigurări de locuinţe

Compania a lansatrecent un nou site, asiguratorii.ro, prin intermediul căruia vaîncepe să vândă începând cu această vară asigurări de locuinţe, decălătorii în străinătate şi asigurări pentru transportatori.

"Cene propunem pentru următorii trei-patru ani este să ne echilibrămafacerile, adică numai 50% să vină din RCA, iar restul din altetipuri de asigurări generale", afirmă Alexandru Pintilie.

Pepiaţa de vânzări online a intrat la sfârşitul lui 2008 şi grupulgerman Allianz, prin lansarea site-ului allianzdirect.ro, undevinde asigurări RCA, Casco şi de călătorii în străinătate.

Anulacesta şi Astra Asigurări a început să mizeze pe vânzarea online,lansând un site. Pe piaţă mai funcţionează şi site-uri caasigur.ro, asigura.ro, asig.ro şi rca-ieftin.com care vândasigurări online.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO