Citi, gigantul american care gestionează active de aproape două trilioane de dolari la nivel mondial, şi-a redefinit strategia în ultimii cinci ani, a eficientizat şi restructurat business-ul şi a decis să vândă diviziile de retail din 12 ţări, inclusiv România, însă îşi menţine angajamentul în privinţa businessului pe segmentul corporate în România, spune James Cowles, CEO al Citibank pentru Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA).
„Am trecut de la un bilanţ care înainte de criză era de 3 trilioane de dolari, la 1,9 trilioane de dolari astăzi. A fost o restructurare importantă. Am vândut multe businessuri, unele dintre ele foarte bune, dar care nu se pliau cu noua strategie. Ne-am disciplinat în ceea ce priveşte alocarea resurselor pe care le avem“, a declarat într-un interviu acordat ZF James Cowles, al doilea om din top managementul Citi la nivel global.
El a vizitat săptămâna trecută cinci ţări din regiune, având întâlniri cu angajaţi, clienţi corporate, reprezentanţi ai băncilor centrale şi autorităţilor din România, Cehia, Slovacia, Ungaria şi Bulgaria.
Citi este pe podium în topul celor mai profitabile bănci din România şi una dintre cele mai profitabile subsidiare ale Citi din regiune.