Bănci și Asigurări

Reducerea la pizza, mai puternică decât frica de hoţi: 100.000 de români au plătit pentru prima oară pe net cu cardul în 2011

Reducerea la pizza, mai puternică decât frica de hoţi: 100.000 de români au plătit pentru prima oară pe net cu cardul în 2011

Autor: Ştefan Vrabie

14.07.2011, 15:03 953

În primele saşe luni din acest an, peste 100.000 de români aurealizat pentru prima dată o tranzacţie online cucardul, sub impulsul site-urilor dereduceri, potrivit estimărilor NetopiaSistem, operatorul serviciului mobilPay.În această perioadă au fost achiziţionate peste 350.000 de voucherepentru reduceri, valoarea medie a tranzacţiilor urcând din ianuariecu 75%, la peste 70 de lei.

"De la începutul anului, am înregistrat o medie lunara de peste16.000 de utilizatori noi, care au realizat pentru prima dată otranzacţie online cu cardul pe site-urile de reduceri. Vorbimdespre un ritm de creştere semnificativ, ţinând cont de dimensiuneapieţei locale, dar avantajul cel mai mare îl reprezintă creareaunui obicei printre acesti posesori de carduri pentru achiziţiileonline", a declarat Antonio Eram, CEONetopia Sistem.

În primul semestru valoarea medie a unei tranzacţii înregistratede site-urile de reduceri a urcat cu 75%, la peste 70 de lei, încomparaţie cu valoarea medie de 40 de lei cât s-a înregistrat laînceputul anului. De altfel, voucherele dereduceri cu valori mai mici de 100 de lei reprezintă peste85% din volumul total de cupoane vândute pe astfel de platforme, întimp ce valoarea acestora se ridică la peste 60% din totalultranzacţiilor.

"Ponderea cea mai mare, atât în volum, cât şi în valoare, o auvoucherele mai mici de 100 de lei. Dacă vorbim deextreme, voucherele cu valoare mai mică de 10 lei reprezintă sub 5%din valoarea tranzacţiilor totale înregistrate pe site-urile dereduceri, în timp ce voucherele în valoare de peste 500 lei,contribuie cu peste 12% la valoarea totală a tranzacţiilor", aexplicat Eram.

Topul celor mai scumpe achizitii de pe site-urile dereduceri este dominat de pacheteturistice si operatii estetice.

"Cel mai mare fan al site-urilor de reduceri din 2011 s-adovedit un utilizator care a achiziţionat in 6 luni vouchere învaloare totală de peste 10.000 de lei. Exista şi persoane care aucumpărat peste 80 de astfel de oferte de pe un singur card", aadăugat Eram.

În continuare, cele mai achiziţionate vouchere de reduceri suntcele pentru restaurante şi cafenele, urmate de reducerile pentrusaloane de înfrumuseţare şi cele de masaj sau sălile defitness.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO