Grupul tech 2Performent Network (simbol bursier 2P), principalul jucător de pe piaţa de marketing afiliat din România, a intermediat vânzări în propria-i platformă de 33,5 milioane de lei (fără TVA) în al perioada iulie-septembrie, cu 38% peste nivelul din T3/2022, generând afiliaţilor comisioane de două milioane de euro, plus 31%.
Rezultatele au fost obţine în urma intermedierii a 684.000 de vânzări online, în creştere cu 46% faţă de perioada similară de anul trecut, printr-un număr de 23,4 milioane de click-uri trimise de afiliaţi magazinelor online din cadrul companiei, în urcare cu 15%, potrivit unui raport publicat marţi la Bursă.
„Datorită accentului pus de Companie pe eficientizarea ecosistemului, rezultatele medii per categorie au avut creşteri importante, respectiv numărul mediu de vânzări crescând cu 125% per afiliat, 84% per client şi 94% per relaţie activă, în ciuda unor scăderi înregistrate la nivelul numărului de afiliaţi (-35%), clienţi (- 21%) şi relaţii active (-25%)”, scriu reprezentanţii 2P.
Randamentul bugetelor de marketing afiliat este în creştere cu 5%, fiecare 1 euro investit de magazine în comisioane generând vânzări de 17,2 euro. Rata de conversie din T3/2023 a fost de 2,9%, faţă de 2,3% la jumătatea anului precedent, iar câştigul mediu al afiliaţilor a fost de 8,35 euro per 100 de click-uri (EPC), ceea ce reprezintă un plus de 14% prin comparaţie cu T3/2022.
Valoarea medie a vânzării a scăzut cu 6% la 49 de euro fără TVA, în contextul inflaţiei ridicate, care a influenţat obiceiurile de consum ale cumpărătorilor, precum şi al creşterii ponderii produselor farmaceutice din totalul vânzărilor, ale căror valoare medie este mai scăzută, se arată în raport.
Compania şi-a redus pierderile de la 869.681 lei în S1/2022 la 577.143 lei la 30 iunie 2023. Veniturile din exploatare au urcat cu 32% la jumătatea anului, la 23,66 milioane de lei. Anul acesta, acţiunile 2P se tranzacţionează în creştere cu 81,5%, pe un rulaj de 2,4 milioane de lei, la o evaluare de 32 de milioane de lei.