Burse - Fonduri mutuale

Bursă: Sadalbari, acţionarul majoritar al producătorului de cabluri Romcab Târgu Mureş, a intrat în faliment. Conducerea Romcab: Există probabilitatea ca Romcab să intre în faliment în următorul trimestru

Bursă: Sadalbari, acţionarul majoritar al...

Autor: Liviu Popescu

03.04.2024, 18:23 3442

Producătorul de cabluri Romcab Târgu Mureş (MCAB) a anunţat miercuri seară la Bursa de Valori Bucureşti că Sadalbari SLR, acţionar majoritar cu 90%, a intrat în faliment, cererea fiind depusă la Tribunalul Mureş de creditorul fiscal ANAF.

“Informează persoanele interesate cu privire la comunicarea sentinţei judecătoreşti nr. 276/16.11.2023 a Tribunalului Specializat Mureş cu privire la Dosarul nr. 119/1371/2017 prin care s-a dispus intrarea în procedura generală a falimentului a societăţii Sadalbari SRL, acţionar cu o deţinere de 89,76% în capitalul social al emitentului ROMCAB S.A. Precizăm că cererea de faliment a fost depusă de creditorul fiscal (ANAF). Textul integral al sentinţei şi încheierilor de şedinţă care fac parte integrantă din hotărâre este anexat la prezentul raport”, se arată în raportul publicat la BVB care poate fi consultat aici.

Potrivit datelor Termene.ro, Sadalbari SRL este controlată în proporţie de 92% de Motoplus Paneuro SRL, la rândul său controlată de Albu Adela Ioana (99,7%) şi Chiru Matei Dan (0,3%).

Romcab are o capitalizare bursieră de 49 mil. lei. În ultimele zile acţionarul Sadalbari a vândut mai multe pachete de acţiuni. De la începului anului 2024 acţiunile MCAB au scăzut cu 40%. Compania a raportat pentru 2023 afaceri de 705 mil. lei, minus 66% faţă de anul precedent, şi un profit net de 16,2 mil. lei.

 

Mai jos, reacţia integrală a Romcab, conform BVB:

 

„Subscrisa ROMCAB S.A. (in reorganizare judiciara, in judicial reorganisation, en redressement), emitem prezentul comunicat prin intermediul caruia aducem la cunostinta pietei de capital si a investitorilor, urmatoarele:

In contextul evenimentelor recente care au avut ca subiect administratorul special al Romcab S.A., domnul Zoltan Prosszer si TEUER International SRL, partener logistic cheie al Romcab S.A., conducerea Romcab S.A. (Societatea) a considerat oportuna o analiza de fond a situatiei actuale si comunicarea perspectivei sale asupra impactului potential si riscurilor asociate cu activitatea Societatii.

Succint si concluziv:

Context: anul 2023 a fost extrem de dificil prin prisma pierderii unor clienti importanti, coroborat cu dificultatea construirii de parteneriate sanatoase cu noi clienti de calitate si dimensiuni compensatorii pentru cele anulate si pe fondul unor mutatii structurale importante la nivelul cererii pe sector.

In prezent, desi in cei 7 ani care au decurs de la intrarea in insolventa a ROMCAB, volumul afacerii a crescut de la 20 milioane de euro (2017), la 420 milioane euro (2022) si planul de reorganizare a fost implementat in proportie de 80%, veniturile in 2023 sunt doar la 20% din nivelul anului 2022.

In data de 14.12.2023, potrivit Procesului-verbal al sedintei Adunarii Creditorilor nr. 2751 din data de 14.12.2023 („Proces-verbal confirmare”), publicat in BPI nr. 20457/15.12.2023, conform voturilor exprimate, coroborat cu art. 138 alin. (4) Legea nr. 85/2014, cu un procent de 76,0572% din totalul masei credale a fost aprobat Planul de reorganizare Romcab modificat, cu prelungirea perioadei de implementare pana in 18 Februarie 2025 (”Planul de reorganizare modificat”).

In data de 01.02.2024, Judecatorul Sindic a confirmat si prelungit Planul de Reorganizare modificat prin Hotararea intermediara nr. 25/01.02.2024.

Singurul creditor care a formulat apel impotriva sentintei de confirmare a planului de reorganizare modificat este ANAF. Acest lucru poate avea consecinte importante asupra Societatii, mai ales in contextul expirarii perioadei de valabilitate a OUG nr. 6/2019. Conducerea apreciaza ca  Societatea se poate regasi in situatia in care nu va putea intreprinde demersuri in sensul valorificarii facilitatilor fiscale prevazute de OUG nr. 6/2019 (care prevad 50% din datoriile fiscale amnistiate si esalonarea diferentei de plata pe 7 ani si care reprezinta un pivot important al planului de reorganizare), pana cand sentinta de confirmare a planului de reorganizare modificat nu este definitiva.

Suplimentar, suspendarea pe termen nedefinit a activitatii TEUER International SRL, un partener de incredere pentru serviciile de transport materie prima pentru Romcab, a avut un impact puternic asupra activitatii Societatii, aceasta intrand intr-un blocaj operational. Din motive multiple intre care conditiile dificile de contractare de alti prestatori si riscurile majore asociate relatiilor contractuale cu furnizori care nu prezinta incredere in contextul unor transporturi de dimensiuni si valori mari, Societatea se afla intr-o situatie de impas major in plan logistic, de aprovizionare.

Iminenta falimentului actionarului majoritar Sadalbari pe fondul masurilor abuzive – in opinia conducerii – a organelor ANAF a facut imperativa vanzarea de pachete importante de actiuni ROMCAB, demers care a afectat puternic cotatia actiunilor si, in mod nemijlocit, valoarea detinerilor actionarilor Societatii care au crezut in strategia conducerii si au sustinut planurile de redresare.

Concluzie analiza:

Luand in considerare riscurile majore asociate mai ales cu:

(1)   Amanarea pronuntarii sentintei definitive pana dincolo de termenul in care Societatea poate face demersurile necesare pentru valorificarea facilitatilor fiscale OUG nr. 6/2019 si nu se implementeaza o alta schema in locul acesteia;

(2)   Refuzul posibil al creditorilor de a prelungi in continuare termenele de recuperare a creantelor, prin modificarea subsecventa a planului de reorganizare;

(3)   Dificultatea depasirii blocajului logistic generat de situatia Teuer International SRL

conducerea Societatii considera ca exista probabilitatea ca Romcab S.A sa intre in faliment in urmatorul trimestru.

Subliniem, insa, ca, fata de anul 2023, perspectivele de piata se arata optimiste pentru anul 2024, numarul de comenzi fiind dublu fata de cel de anul trecut, acestea fiind asigurate de contractele cu clientii si furnizorii  noi  si traditionali din portofoliu si de diversitatea produselor solicitate de piata. In conditiile in care nevoia de servicii corespunzatoare de transport s-ar solutiona si presiunea datoriilor ANAF s-ar diminua, credem ca anul curent ar putea fi unul de revenire.”

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO