Electromagnetica Bucureşti (ELMA), companie la care acţionari principali sunt salariaţii, vrea să-şi consolideze poziţia de lider pe piaţa iluminatului cu LED investind puternic în cercetare-dezvoltare, pentru acest an fiind prevăzută o sumă în creştere cu 66%, respectiv de 11,5 mil. lei (2,6 mil. euro).
Compania este unul dintre pionierii iluminatului cu LED din România, o piaţă foarte tânără pe care Electromagnetica o domină în prezent şi care crede că-i va aduce o dublare a vânzărilor în fiecare an.
„Nivelul ridicat al investiţiilor de cercetare din acest an se datorează în principal dezvoltării tehnologiei corpurilor de iluminat cu LED. Obiectivul este să ne tot dublăm în fiecare an cifra de afaceri pe acest domeniu. Am pornit de la 500.000 de euro, apoi 1,5 milioane de euro, anul trecut am avut vânzări de 3 milioane de euro şi anul acesta visăm la vânzări de 6 milioane de euro pe acest segment“, spune Eugen Scheuşan (foto), directorul general al Electromagnetica.
Anul trecut compania a dezvoltat, cu un buget de cercetare de aproape 7 mil. lei (1,6 mil. euro), circa 38 de noi produse, destinate în principal pieţei de iluminat cu LED. Activitatea de cercetare din 2013 vizează printre altele introducerea în fabricaţie de noi tehnologii precum turnarea sub presiune a aluminiului la corpurile de iluminat cu LED, modernizarea acestora pentru îmbunătăţirea performanţelor fotometrice şi electrice şi reducerea costurilor, introducerea în fabricaţie a unor noi tipuri de corpuri de iluminat. Compania îşi mai propune să fabrice sursele de alimentare a corpurilor de iluminat în vederea creşterii eficienţei energetice, precum şi obţinerea unor materiale noi cu proprietăţi termice pentru a fi utilizate în componenţa acestora.
Conducerea societăţii speră ca într-o zi această activitate să devină de bază pentru companie, în prezent circa 90% din vânzările Electromagnetica fiind generate de tradingul de energie. Acest segment a înregistrat însă un declin de 13,2% anul trecut din cauza insolvenţei Hidroelectrica şi a renegocierii contractului cu producătorul de energie, iar pentru acest an compania estimează o scădere de 19,2%, astfel că profitul ar putea coborî cu 43%, la 10,6 mil. lei (2,4 mil. euro), potrivit proiecţiilor de buget ale Electromagnetica.
Compania a avut anul trecut un profit net de 15,96 mil. lei (3,58 mil. euro), în creştere cu 5,8% faţă de 2011. Din profit, compania le va aloca acţionarilor dividende în valoare de 2,7 mil. lei, respectiv un dividend brut de 0,004 lei/acţiune. Randamentul dividendului este de circa 1,95%, raportat la preţul acţiunilor care era ieri de 0,205 lei/acţiune. Compania are o capitalizare de 31,3 mil. euro. Cei mai mari acţionari ai Electromagnetica sunt asociaţia salariaţilor (PAS), cu 30% din acţiuni, şi SIF Oltenia cu 21%.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels