Burse - Fonduri mutuale

Electromagnetica alocă 2,6 mil. € pentru cercetare

Electromagnetica alocă 2,6 mil. € pentru cercetare

Autor: Adrian Cojocar

09.04.2013, 00:06 866

Electromagnetica Bucureşti (ELMA), companie la care acţionari prin­cipali sunt salariaţii, vrea să-şi con­so­li­deze poziţia de lider pe piaţa ilumi­na­tului cu LED investind puternic în cer­cetare-dezvoltare, pentru acest an fiind prevăzută o sumă în creştere cu 66%, respectiv de 11,5 mil. lei (2,6 mil. euro).

Compania este unul dintre pionierii iluminatului cu LED din România, o piaţă foarte tânără pe care Electromagnetica o domină în prezent şi care crede că-i va aduce o dublare a vânzărilor în fiecare an.

„Nivelul ridicat al investiţiilor de cercetare din acest an se datorează în principal dezvoltării tehnologiei corpurilor de iluminat cu LED. Obiectivul este să ne tot dublăm în fiecare an cifra de afaceri pe acest domeniu. Am pornit de la 500.000 de euro, apoi 1,5 milioane de euro, anul trecut am avut vânzări de 3 milioane de euro şi anul acesta visăm la vânzări de 6 milioane de euro pe acest segment“, spune Eugen Scheuşan (foto), directorul general al Electro­magnetica.

Anul trecut compania a dezvoltat, cu un buget de cercetare de aproape 7 mil. lei (1,6 mil. euro), circa 38 de noi produse, destinate în principal pieţei de iluminat cu LED. Activitatea de cercetare din 2013 vizează printre altele introducerea în fabricaţie de noi tehnologii precum turnarea sub presiune a aluminiului la corpurile de iluminat cu LED, modernizarea acestora pentru îmbună­tă­ţirea performanţelor fotometrice şi elec­trice şi reducerea costurilor, introducerea în fabricaţie a unor noi tipuri de corpuri de iluminat. Compania îşi mai propune să fabrice sursele de alimentare a corpurilor de iluminat în vederea creş­terii eficienţei energetice, precum şi ob­ţinerea unor materiale noi cu proprietăţi ter­mice pentru a fi utilizate în componenţa acestora.

Conducerea societăţii speră ca într-o zi această activitate să devină de bază pentru companie, în prezent circa 90% din vân­ză­rile Electromagnetica fiind generate de tra­­dingul de ener­gie. Acest segment a înre­gistrat însă un declin de 13,2% anul tre­cut din cauza insolvenţei Hidroelectrica şi a renegocierii contractului cu producătorul de energie, iar pentru acest an compania es­ti­mea­­ză o scă­dere de 19,2%, ast­fel că profitul ar putea co­­­borî cu 43%, la 10,6 mil. lei (2,4 mil. euro), po­trivit proiecţiilor de buget ale Electromagnetica.

Compania a avut anul trecut un profit net de 15,96 mil. lei (3,58 mil. euro), în creştere cu 5,8% faţă de 2011. Din profit, com­pania le va aloca acţionarilor dividende în valoare de 2,7 mil. lei, respectiv un dividend brut de 0,004 lei/acţiune. Ran­damentul dividendului este de circa 1,95%, raportat la preţul acţiunilor care era ieri de 0,205 lei/acţiune. Compania are o capitalizare de 31,3 mil. euro. Cei mai mari acţionari ai Electromagnetica sunt asociaţia salariaţilor (PAS), cu 30% din acţiuni, şi SIF Oltenia cu 21%.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels