Burse - Fonduri mutuale

Producătorul de vinuri Purcari, creştere de 22% a veniturilor anul trecut, la 302,5 mil. lei. Profitul companiei, în coborâre cu 5% la 43 mil. lei

Producătorul de vinuri Purcari, creştere de 22% a...

Autor: Eduard Ivanovici

28.02.2023, 16:05 454

Purcari Wineries, producător de vinuri din Republica Moldova, listat la Bursa de Valori Bucureşti sub simbolul WINE, a anunţat venituri totale de 302,5 milioane de lei anul trecut, cu 22% peste nivelul de 248,1 milioane din 2021. În ultimul trimestru din 2022, compania a avut venituri de 102,7 milioane de lei, plus 26%, conform BVB.

Grupul a raportat un profit net IFRS de 57,2 milioane de lei în anteriorul exerciţiu financiar (plus 12% faţă de 2021), în timp ce rezultatul net pentru T4 a atins 21,8 milioane de lei, în urcare cu 92%. Totuşi, profitul net ajustat la câştigul contabil unic înregistrat în conformitate cu standardele IFRS, aferent tranzacţiei de achiziţie a pachetului de 76% în Angel’s Estate, a ajuns la 43,2 milioane lei în anul fiscal 2022 (minus 5% de la an la an) şi 7,8 milioane în T4/2022, plus 36%.

„A fost un an puternic pentru Purcari, în pofida contextului macroeconomic dificil. Am depăşit semnificativ valorile ghidajului pentru acest an, atât în termeni de creştere a veniturilor, cât şi la nivel de marjă. Menţinem un bilanţ solid şi suntem bine pregătiţi să profităm de oportunităţile existente, să ne consolidăm poziţia noastră pe piaţă şi privim cu optimism către 2023”, spune Victor Bostan, director executiv al Purcari.

În 2022, datoriile societăţii s-au majorat de la 203,6 milioane de lei la 252,9 de milioane, deci un plus de 24,2%, în vreme ce cheltuielile de marketing şi distribuţie au urcat cu 25,5% la 38,8 milioane de lei.

Marja profitului net normalizat a ajuns la 14%, faţă de 18% în anul precedent. La bursă, acţiunile WINE au avut a doua cea mai slabă dinamică din indicele BET, mai exact o depreciere de 43%. Întrecută în acest sens doar de TeraPlast (minus 44%), compania a fost afectată de-a lungul anului trecut de proximitatea faţă de războiul din Ucraina. Prin contrast, BET a pierdut 11% în 2022.

Acţiunile sunt pe plus cu 5% în 2023, pe un rulaj de 17 milioane de lei. Grupul afişează o capitalizare de circa 360 de milioane de lei.

 

Alte date din raport financiar preliminar:

 

·          România: +20% creştere a veniturilor în 2022 faţă de perioada precedentă. Creştere puternică de două cifre pentru Purcari şi Bardar. Seria Upper-Premium Nocturne continuă succesul în segmentul HoReCa.

·          Moldova: +27% an la an, creştere constantă pe toate canalele, toate brandurile având o performanţă puternică atât în ceea ce priveşte valoarea, cât şi volumul.

·          Polonia: -2% in 2022 faţă de anul precedent, continuând prioritizarea marjelor faţă de volum pentru Bostavan. Focusarea pe segmentul premium, vânzările Purcari si Bardar crescând cu ritmuri înalte, deşi de la baze mai mici.

·          Asia: creştere de +42% a vânzărilor an la an, în pofida limitărilor cauzate de Covid. Mediul comercial şi logistic provocator persistă. Volumele, încă la nivelul pre-pandemic, lasă spaţiu larg pentru creştere puternică continuă.

·          Ucraina: Vânzările anuale la nivelul de 58% faţă de 2021. Menţinerea echipei locale, vânzări cu 100% plată în avans.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO