Business Construct

Cernavodă - Medgidia nu e gata în 2011. Cine e vinovat?

Cernavodă - Medgidia nu e gata în 2011. Cine e vinovat?

Anca Boagiu, minis­trul transporturilor şi infrastructurii, spune că anul acesta se va ajunge la mare pe autostradă, dar pe „rute ocolitoare“

27.03.2011, 23:45 36

Anca Boagiu, ministrul transporturilor şi infrastructurii, aanunţat că ar putea rezilia contractul pentru tronsonulCernavodă-Medgidia, încheiat cu compania franceză Colas, iar anulacesta se va ajunge la mare pe autostradă, dar pe "rute ocolitoare"între Cernavodă şi Medgidia.

Ce s-a întâmplat şi cum a ajuns actualul ministru să promitădin septembrie până în februarie că tronsonul Cernavodă - Constanţava fi gata în acest an, iar în martie şi-a dat seama că nu maipoate fi gata în 2011?

Constructorul tronsonului de auto­-stradă Cernavodă - Medgidia,compania franceză Colas, susţine că în prezent nu poate lucra decâtpe o secţiune de 5 kilometri din cei aproape 20 ai acesteiautostrăzi. Compania Colas invocă drept motive pentruimposibilitatea de a continua lucrările faptul că beneficiarulauto­străzii, Compania Naţională pentru Autostrăzi şi DrumuriNaţionale din România (CNADNR), nu i-a pus dispoziţie toateterenurile necesare pentru continuarea construcţiei, dar şi faptulcă respectiva instituţie nu a oferit un răspuns cu privire lapropunerile tehnice şi financiare ale francezilor.

"Colas lucrează în prezent în cadrul acestui proiect, darexclusiv pe un segment de 5 kilometri ai autostrăzii întreCernavodă şi Medgidia. Aceasta este singura secţiune stipulată încontract pentru care terenul necesar a fost pus la dispoziţianoastră de CNADNR. Este important de subliniat faptul că acestteren ne-a fost predat cu o întârziere de un an, în iulie 2010",spun francezii.

Pentru restul de peste 14 kilometri din acest tronson, Colas afost împiedicată să lucreze întrucât "nu a primit niciun răspunsdin partea CNADNR cu privire la propunerile tehnice şi financiarepentru noul plan (de construcţie - n. red.) realizat după ce aufost descoperite situri arheologice în 2009, fapt ce ne-a pus înimposibilitatea de a lucra în func­ţie de planurile originale".

Reprezentantul Colas nu a comentat asupra declaraţiei lui Boagiucu privire la posibilitatea rezilierii contractului. De asemenea,nu a precizat în ce stadiu se află lucrările sau când ar urma săfie finalizat acest drum.

În ultimii zece ani, Ministerul Transporturilor şiInfrastructurii a avut la dispoziţie peste 23 de miliarde de euro,dacă este luat în considerare şi bugetul aprobat pe 2011. Unde s-audus aceşti bani însă?

România nu a finalizat în ultimul deceniu decât circa 200 dekilometri de autostrăzi, iar în prezent are un total de 314 şi altepromisiuni că în 2011 va mai avea încă 83.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO