Business Construct

Piaţa de paturi „made in România“ creşte, dar mai are de recuperat 18 mil. lei şi peste 500 de joburi pentru a atinge vârful de dinainte de criză

Piaţa de paturi „made in România“ creşte, dar mai...

Autor: Corina Mirea

27.10.2015, 00:05 527
Aproape 60 de companii au produs anul trecut paturi (adică saltele şi somiere) în valoare de 465,2 mili­oane de lei, în creştere cu 3,5% faţă de 2013, po­tri­vit datelor de la Minis­terul de Finanţe. În pofi­da acestor rezultate însă şi a creşterii con­stante din ultimii ani a pieţei de saltele şi so­miere, jucătorii de pe plan local mai au de recu­perat 18 milioane de lei şi 551 de locuri de muncă pentru a ajunge la nivelul din 2008, ultimul an de „boom“ economic al Ro­mâniei.
 
În prezent, paturile produse pe piaţa locală reprezintă 5% din totalul producţiei de mobilă.
 
„Piaţa dă semne de revenire de ceva timp, însă abia în 2015 s-a simţit mai bine acest lucru“, spune Francesco Stasolla, mana­ging director al Italsofa România, lider al companiilor produ­cătoare de saltele şi so­miere de pe plan local, cu afaceri de 303,2 milioane de lei în 2014. Cifra de afaceri a producătorului, deţinut de grupul italian de profil Natuzzi, a scăzut anul trecut cu aproape 3% faţă de 2013, în timp de numărul mediu de angajaţi s-a majorat cu 12 persoane. Francesco Stasolla precizează însă că Italsofa este strict producător de cana­pele, saltelele şi somierele fiind achizi­ionate de acesta pentru a realiza produsul finit specific Italsofa, care este livrat strict către compania-mamă şi abia apoi către client.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO