Piaţa din România este mică şi nu are o dezvoltare rapidă, creşterea afacerii urmând să fie susţinută în special de exporturi, care ar trebui să ajungă la 50% din producţie în următorii cinci ani, faţă de 10% în prezent, a declarat la ZF Live Alexandru Stănescu, proprietarul producătorului de uşi de garaj şi sisteme de umbrire Kondor Invest.
„Avem un partener în Belgia, cu care vrem să ne extindem şi în Franţa. Lucrăm deja de doi ani cu el şi vrem să ne extindem. Avem un site propriu în Belgia. Clienţii sunt preluaţi de partenerul de acolo“.
Compania mizează pe afaceri de 2 mil. euro în acest an după ce începutul anului a adus un avans de 10% al businessului faţă de perioada similară din 2014. Alexandru Stănescu a intrat în antreprenoriat în 2007, când a început importul de profiluri din PVC din Bulgaria, dar a descoperit rapid că piaţa din România era în boom şi „făcea mofturi“ la produsele ieftine şi no-name din ţara vecină. După un an, investitorul s-a reorientat spre nişa rulourilor exterioare, iniţial cu game low-cost.
„Am început producţia în 2009 în garajul unui prieten. După un an m-am mutat în alte două spaţii. În 2012 eu şi partenerul meu ne-am mutat la Urziceni, de unde puteam distribui rapid în Capitală. În plus, angajaţii sunt mai fideli. Salariile pe care le oferim sunt undeva la 1.200 lei, peste media locală.“
Firma are 21 de angajaţi în producţie, dintr-un total de 40.
Investiţia totală în hala de producţie a fost de 500.000 euro, cele mai mari costuri fiind generate de utilaje şi stocuri. În prezent, Kondor Invest produce pe lângă uşi de garaj, copertine, screenuri, rulouri simple şi rulouri transparente, produs pe care a avut o creştere de 400% la vânzări anul trecut şi a mai amenajat o secţie de producţie. Din acest an va produce şi rolete textile şi jaluzele plisate.