Business Hi-Tech

"Amintindu-ţi că vei muri este cea mai bună metodă pe care o ştiu pentru a evita capcana de a te gândi că ai ceva de pierdut"

"Amintindu-ţi că vei muri este cea mai bună metodă pe care o ştiu pentru a evita capcana de a te gândi că ai ceva de pierdut. Eşti deja gol. Nu există niciun motiv să nu îţi urmezi instinctul"

Autor: Alexandru Matei

06.10.2011, 11:56 3527

La încheierea anului şcolar al Stanford University, în 2005

"Tot amintindu-mi că voi fi mort în curând este cea mai importantă modalitate care mă ajută să iau decizii importante în viaţă. Pentru că aproape orice, aşteptările altora, mândria, teama de a te face de râs şi eşecurile, toate acestea pălesc în faţa morţii lăsând numai ce este cu adevărat important. Amintindu-ţi că vei muri este cea mai bună metodă pe care o ştiu pentru a evita capcana de a te gândi că ai ceva de pierdut. Eşti deja gol. Nu există niciun motiv să nu îţi urmezi instinctul."

"Timpul tău este limitat, aşa că nu îl irosi trăind viaţa altcuiva. Nu lăsaţi zgomotul produs de opiniile altora să se audă mai tare decât vocea voastră interioară." Vedeţi discursul

Într-un interviu din Business Week din 2004:

"Inovaţia vine de la oamenii care se întâlnesc pe holuri sau se sună la ora 10:30 noaptea pentru că au o idee nouă sau pentru că şi-au dat seama că au o soluţie pentru o anumită problemă. Vine dintr-o întâlnire ad-hoc de şase oameni sunaţi de cineva care crede că a găsit cel mai tare lucru din toate timpurile şi vrea să ştie şi părerea altora despre idea sa."

"Şi mai vine din a nu aproba 1.000 de lucruri pentru a fi siguri că nu ajungem să mergem pe o cale greşită sau să facem prea multe lucruri. Încercăm întotdeauna să intrăm pe pieţe noi, dar numai spunând nu multor lucruri te poţi concentra asupra a ceea ce este important."

Într-un interviu pentru Forbes din 2000:

"În vocabularul multor oameni design înseamnă furnir. Decoraţiuni interioare. Este materialul din care sunt făcute perdele sau canapeaua. Dar pentru mine nimic nu poate fi departe de ideea de design. Designul este sufletul a tot ceea ce crează omul şi modul în care se exprimă prin intermediul produselor sau serviciilor."

"Am revenit la Apple pentru că industria noastră era în comă. Îmi amintea de Detroit-ul anilor '70 când toate maşinile americane erau bărci pe roţi."
(La Detroit îşi au sediul cei mai mari producători auto americani - Ford, General Motors şi Chrysler)

Interviu în revista Wired, în 1996:

"Aceste tehnologii pot face viaţa mai uşoară, ne permit să intrăm în contact cu oameni pe care nu i-am putea contacta altfel. Ai putea avea un copil cu handicap din naştere şi poţi vorbi cu alţi părinţi sau grupuri de ajutor, poţi obţine informaţii medicale sau informaţii despre cele mai noi medicamente experimentale. Aceste lucruri pot influenţa profund viaţa, nu spun ca nu este adevărat. Dar este un dezavantaj să spui în mod radical că va schimba totul. Lucrurile nu trebuie să schimbe lumea pentru a fi importante."

Interviu în Playboy, 1985:

"Nu cred că am muncit în viaţa mea mai mult decât am făcut-o pentru proiectul Macintosh, dar să lucrez la acest proiect a fost una dintre cele mai plăcute experienţe pentru mine. Aproape toţi cei care au lucrat la acest proiect vor spune acelaşi lucru. Niciunul dintre noi nu am fi vrut să îl lansăm pentru că ne gândeam că o dată ce îl vom da din mână nu va mai fi al nostru. Când l-am prezentat la întâlnirea acţionarilor, toată lumea din sală s-a ridicat şi a aplaudat timp de cinci minute încontinuu. A fost important pentru mine faptul că puteam vedea echipa care a lucrat la Mac în primele rânduri. Niciunuia dintre noi nu îi venea să creadă că l-am terminat. Toată lumea a început să plângă."

Interviu în New York Times, 2003:

"Designul nu se referă doar la modul în care arată. Designul se referă şi la modul în care funcţionează un lucru."

Interviu în Wall Street Journal, 1993:

"A fi cel mai bogat om din cimitir nu contează pentru mine. Să mă duc la culcare spunându-mi că am făcut ceva minunat, asta contează."

Interviu în INC Magazine, 1989:

"Nu te poţi duce să îl întrebi pe client ce vrea şi după aceea să îi oferi acel lucru. Până vei face acel produs deja îşi va dori altceva."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO