Business Hi-Tech

Anastasios Tzoulas, directorul financiar al Telekom România despre evoluţia din trim. 3: rezultatele sunt pozitive, cu zone de creştere constantă

Anastasios Tzoulas, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.

Anastasios Tzoulas, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.

10.11.2016, 13:56 400

Rezultatele obţinute în al treilea trimestru de grupul Telekom România, format din fostele companii Cosmote şi Romtelecom, sunt pozitive cu segmente de creştere constantă, a comentat datele Anastasios Tzoulas, directorul executiv financiar al celor două companii.

“Acest trimestru a fost marcat de rezultate pozitive generate de segmentele cu creştere constantă, precum serviciile TV şi segmentul wholesale, ceea ce a condus la venituri totale mai mari înregistrate atât de fix, cât şi de mobil. Uşoara scădere a numărului de utilizatori ai Telekom Romania Mobile Communications este contrabalansată de creşterea bazei de clienţi MagentaONE, o tendinţă care arată interesul pentru servicii integrate fixe şi mobile. Numărul de clienţi business de pe segmentul mobil a crescut ca urmare a sinergiilor fix-mobil. Continuăm să ne concentrăm pe îmbunătăţirea experienţei clienţilor, oferindu-le reţele 4G şi de fibră optică extinse şi diversificându-ne portofoliul de soluţii IT&C pentru companii. În această privinţă, în ultimele trei luni, am crescut acoperirea FTTx cu aproximativ 16%, până la două milioane de gospodării acoperite de această tehnologie superioară”, a spus Anastasios Tzoulas, Director Executiv Financiar, Telekom Romania.

“Rezultatele financiare pentru T3 2016 raportate de Telekom Romania Communications au fost marcate de o creştere a veniturilor şi a EBITDA, precum şi de evoluţia constantă a ofertelor convergente fix-mobil, TV şi wholesale. Veniturile au fost de 149,1 milioane euro, cu 3,9% mai mari decât în T3 2015, iar pentru primele nouă luni ale anului, acestea au ajuns la 435,7 milioane euro, mai mici cu 1,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2015.  Pro Forma EBITDA (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor, deprecierii şi amortizărilor, excluzând costurile de restructurare) pentru T3 2016 a fost de 29,5 milioane euro faţă de 23,9 milioane euro în T3 2015, mai mare cu 23,4%, în principal datorită controlului strict al costurilor indirecte, al evoluţiei segmentului wholesale şi a proiectului Ro-NET, în timp ce pentru perioada aferentă primelor nouă luni a fost mai mică cu 21,3%, ajungând la 65,2 milioane euro versus 82,8 milioane euro de la un an la altul.

Costurile operaţionale, excluzând deprecierea, amortizarea, cheltuielile legate de programele de pensionare voluntară şi costurile de restructurare, au rămas la nivelul celor din T3 2015, în ciuda unor costuri de interconectare mai mari. Telekom Romania Communications a înregistrat 338.232 de clienţi pentru ofertele convergente MagentaONE, cu 92% mai mulţi faţă de T3 2015.

Creşterea cu 2,1% a bazei de clienţi de servicii TV este în linie cu cele raportate în trimestrele anterioare. Numărul abonaţilor TV a ajuns la 1,46 milioane la finalul lui septembrie 2016, cu venituri aferente mai mari cu 5% faţă de T3 2015. Tehnologia TV din portofoliul Telekom cu cea mai mare rată de creştere a fost IPTV. În ceea ce priveşte FTTx, acoperirea cu fibră optică a crescut la aproape două milioane de gospodării, de la 1,7 milioane la finalul T2 2016. Clienţii care optează pentru această tehnologie beneficiază de viteze de până la 1 Gbps pentru Internet şi de servicii de televiziune interactivă (IPTV).
Numărul abonaţilor de internet broadband (atât de pe segmentul fix, cât şi de pe cel mobil) a rămas relativ stabil în T3 2016 versus T2 2016, atingând 1,188 milioane faţă de 1,194 milioane. Veniturile generate de serviciul de internet pentru T3 2016 au scăzut uşor (-1%) comparativ cu perioada similară a anului 2015. Utilizatorii de voce (fixă şi mobilă) au fost 2,165 milioane. În ciuda evoluţiei veniturilor din servicii mobile, veniturile din voce fixă s-au redus cu 13% în T3 2016.

Veniturile segmentului wholesale al Telekom Romania Communications au crescut cu 18,6% în T3 2016, ajungând la 31,3 milioane euro faţă de aceeaşi perioadă a anului 2015, în timp ce pentru primele nouă luni creşterea a fost de 8,9%, la 85,4 milioane euro.

Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe şi cele mobile a rămas la acelaşi nivel în T3 2016 faţă de perioada similară a anului trecut, respectiv la 4,814 milioane”, conform datelor comunicate de reprezentanţii Telekom.
“Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri totale de 112,1 milioane euro în T3 2016, în creştere cu 2,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile din servicii au scăzut cu 3,5%, la 77,3 milioane de euro, în T3 2016.

Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, baza totală de clienţi Telekom Romania Mobile Communications a scăzut în T3 2016 cu 3,4%, la 5,5 milioane, dintre care 29% reprezintă clienţii serviciilor pe bază de abonament (postpaid).

Segmentul business postpaid a crescut cu 2,4% faţă de T3 2015 datorită ofertelor dedicate ale companiei, cât şi sinergiilor create în urma procesului de rebranding, împreună cu Telekom Romania Communications, sub brandul Telekom.
ARPU (venitul mediu pe utilizator) a avut o creştere de 0,3% în T3 2016, faţă de T3 2015.

Marja mai mică pe segmentul serviciilor prepaid, ca urmare a competiţiei intense pe piaţa serviciilor de telecomunicaţii, împreună cu costurile aferente extinderii bazei de clienţi business ai companiei, au dus la o scădere de 2,0% a EBITDA faţă de T3 2015.

Împreună cu operaţiunile fixe, Telekom Romania Mobile ia măsuri pentru a-şi îmbunătăţi performanţa, inclusiv prin capabilităţi 4G extinse, iniţiative de realocare a forţei de vânzări şi eficientizare a costurilor”, conform datelor comunicate de reprezetanţii Telekom.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO