Business Hi-Tech

AOL lanseaza e-mail gratuit pentru a nu mai pierde teren

13.05.2005, 19:09 34

De cand a inceput sa piarda teren in fata rivalilor sai Yahoo si Google, America Online Inc. (AOL) a trasat o noua strategie pentru a se repune pe picioare si a-si mari baza de abonati.

Furnizorul de servicii de acces Internet, parte a grupului media Time Warner, a lansat saptamana aceasta serviciul de e-mail gratuit, crescad si spatiul de stocare la 2 GB, insa numai pentru o parte dintre clientii sai. Compania va selecta dintre cei 100 de milioane de utilizatori ai sistemului popular de mesagerie online (AIM) clientii mai fideli, dar care nu sunt deja abonati AOL. Acestia vor primi un cont de mail cu numele pe care il au pe messenger (nume@AIM.com). Oficialii AOL spun ca programul va fi extins la 20 de milioane de utilizatori si spera ca acestia vor fi incantati de faptul ca vor avea o singura identitate pe Internet. Compania isi bazeaza afacerea pe incasarile realizate din publicitatea pe Internet.

Tot pentru a castiga un numar mai mare de utilizatori compania are in plan sa preia informatiile disponibile pana acum doar pentru abonatii AOL (stiri, informatii utile, meteo etc. ) si sa le faca publice gratuit pe Internet, scrie Washington Post. Strategia companiei AOL urmeaza astfel trendul lansat de principalii sai rivali, Yahoo si Google, care ofera foarte multe servicii gratuite, printre care si conturi de mail, si realizeaza profit in principal din vanzarea de publicitate pe Internet.

Serviciul de acces la Internet oferit de America Online, pentru un abonament lunar de 23,90 de dolari (18,3 euro), se pare ca nu a reusit sa atraga un numar mare de utilizatori, ba chiar a inceput sa-i indeparteze, acestia alegand servicii similare, unele oferite chiar gratuit, scrie cotidianul american.

Analistii sunt de parere ca aceasta strategie pe care a adoptat-o compania nu va fi una benefica deoarece in loc sa atraga abonati, va avea efect invers.

Utilizatorii nu vor mai plati pentru aceste servicii daca vor avea posibilitatea sa le foloseasca gratuit si in acest caz afacerea va merge in pierdere, a comentat un analist al companiei Jupiter Research.

Cu toate astea, noul cont de e-mail oferit gratuit de AOL a fost laudat de catre specialisti pentru ca reuseste sa combine intr-un mod neobisnuit, dar util, mesageria instanta si

e-mailul gratuit, permitand transferul de mailuri si mesaje dintr-un singur loc. Analistii sunt multumiti si de spatiul foarte mare de stocare a mail-urilor oferit de AOL, subliniind faptul ca utilizatorii vor beneficia de acelasi nivel de protectie anti-spam si antivirus ca si abonatii companiei. Oferta e comparabila cu cea a Google Mail (Gmail.com), care ofera 2,1 GB de spatiu pentru e-mail, dar nu este deschis tuturor utilizatorilor. AOL ofera un spatiu mai mare decat Yahoo, care pune la dispozitia clientilor sai 1 GB.

Oficialii AOL au declarat ca nu sunt deloc ingrijorati ca numarul abonatilor companiei va scadea. Compania nu va oferi adrese de mail gratuite care sa poarte numele AOL.com, acestea urmand a fi disponibile in continuare pentru cei care se aboneaza sau care sunt deja abonati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels